بلقیس سلیمانی در گفت وگو با هنرآنلاین گفت: « این روزها من اصلا حس و حال نوشتن ندارم و بیشتر سعی دارم در این مقطع تاریخی کمی به وضیعت روحی ام برسم و خودم را برای نوشتن آماده کنم.»

او می گوید:« درشرایط فعلی به دغدغه های دیگرم به غیر از نویسندگی می پردازم و تنها به نوشتن یاداشت های روزانه اکتفا می کنم.

آخرین کتاب منتشر شده سلیمانی"روز خرگوش"نام دارد که سلیمانی در این رمان یک روز زندگی یک زن میان‌سال را در تهران روایت می‌کند. سلیمانی معتقد است در رمان‌های اخیرش دغدغه‌های دیروزش را کنار گذاشته و به دلمشغولی‌های امروزش می پردازد. او در مسیری که از «بازی آخر بانو» شروع شده و «خاله ‌بازی» و «به هادس خوش آمدید» به رمان «روز خرگوش» رسیده، تغییرات زیادی در جهان داستانی‌اش ایجاد شده و طبیعتاً در ذهن مخاطبان آثارش نیز این تغییرات واکنش‌های مثبت و منفی داشته است.

سلیمانی تا پیش از نگارش رمان «روزخرگوش» محور اصلی داستان هایش عشق و قدرت بود و وقایع داستان هایش به مسائل سیاسی و اجتماعی ایران در دهه 60 اشاره داشت.

سلیمانی می گوید: « به طور ناخودآگاه روح و روان من بعد از نوشتن رمان‌های قبلی‌ام از سیطره‌ی تاریخ و سیاست رها شده است و حالا نوبت فردیت من است که بخشی از آن، ساخته ‌و پرداخته‌ زندگی شهری است. به عبارتی من باری بر دوشم بود که باید ان را با نوشتن زمین می‌گذاشتم تا روحم نفس بکشد و حالا نوبت روح و روان فردیم است.البته شک دارم که روح و روان فردی جدای از سیاست و تاریخ و اجتماعیات وجود داشته باشد.»

او درباره وضیعت فعلی رمان و مجموعه داستان هایش می گوید:« رمان روز خرگوش به چاپ دوم، بازی عروس و داماد به چاپ دهم، بازی آخر بانو به چاپ هشتم رسیده است و با توجه به این ناشر این آثار نشر چشمه است و این نشر از ادامه کار بازمانده است نمی دانم آیا این آثار دوباره تجدید چاپ خواهند شد یانه!

بلقیس سلیمانی متولد 1342 کرمان و دانش آموخته رشته کارشناسی ارشد فلسفه است. او مدیر مدیر گروه مطالعات فرهنگی و فرهنگ عامه شبکه رادیویی فرهنگ است. او بیش از 80 مقاله در مطبوعات نوشته‌است و برخی از داستانهای وی به زبانهای انگلیسی، ایتالیایی و عربی ترجمه شده‌است.