گروه سینمایی هنرآنلاین: بوزمن ۲۱ سال پیش در رشته کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه هاوارد دانش‌آموخته شد و تابستان سال گذشته به دلیل ابتلا به سرطان در ۴۳ سالگی از دنیا رفت. ستاره «پلنگ سیاه» امسال برای بازی در «بلک باتم ما رینی» نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد بود و از این پس مدرسه هنرهای نمایشی و تجسمی دانشکده هنرهای زیبا به نام او می‌شود تا یادش همیشه باقی بماند.

پس از آنکه بوزمن از دنیا رفت، گروهی از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشکده هنرهای زیبا در دانشگاه هاوارد درخواستی را برای نامگذاری دانشکده به نام یکی از سرشناس‌ترین دانش‌آموخته‌های آن امضا کردند. ضمن اینکه رئیس دانشگاه هم همان زمان گفته بود به فکر چنین کار افتاده است. با اینکه بوزمن در دوره کارشناسی هاوارد درس خوانده بود، پیش از مرگ موافقت کرده بود در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه به دانشجویان تدریس کند.

از سوی دیگر، مدیران استودیو والت دیزنی هم گفته‌اند یک کمک‌هزینه تحصیلی به یاد و نام چادویک بوزمن در دانشگاه محل درس خواندن او به دانشجویان اهدا خواهند کرد. بوزمن در ۲۰۱۸ با بازی در نقش اصلی «پلنگ سیاه» به شهرت رسید؛ فیلمی از دنیای مارول که ۱.۳ میلیارد دلار در دنیا (۷۰۰ میلیون دلار در آمریکا) فروخت.