فرهاد بابایی، شاگرد محمد منتشری در گفتگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین با اعلام این خبر گفت: ردیف آواز مقدماتی اسماعیل مهرتاش به زودی روانه بازار موسیقی می شود، این اثر هم اکنون در مراحل ضبط قرار دارد.

شاگرد محمد منتشری با اشاره به اینکه خوانندگی این اثر به عهده خودش بوده است، درباره این اثر موسیقایی گفت: تصانیف این اثر موسیقایی از اسماعیل مهرتاش است و در این آلبوم قطعات آوازی در کنار تصانیف قرار دارد، همچنین در این اثر از سازهای تار، سنتور استفاده شده است و حال و هوای این اثر با ساز زیباتر شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این اثر که شامل شش سی دی است به همراه یک کتاب راهنما منتشر می شود، درباره دستگاههای این اثر گفت: این اثر در دستگاههای ماهور، شور، سه گاه، چهارگاه، همایون، آواز ابوعطا، آواز افشاری، آواز دشتی،آواز کردبیات، آواز بیات، آواز اصفهان و آواز شوشتری و آواز بیات زند است.

فرهاد بابایی خاطرنشان کرد: در این اثر ردیف مقدماتی آواز جز به جز به صورت آموزشی خوانده شده است و با توجه به اینکه ردیف‌های منتشر شده که با صدای محمد منتشری است از نظر یادگیری برای مبتدیان سنگین است، به همین دلیل تصمیم گرفتیم ردیف آواز مقدماتی اسماعیل مهرتاش را نیز ضبط کنیم تا در دسترس علاقه مندان و مبتدیان آوازی قرار گیرد.

وی در پایان گفت: همچنین مبتدیان توانایی درست خواندن ردیف های عالی را ندارند و باید قبل از فراگیری این ردیف ها یکسری کلاس‌های دیگر را نیز بیاموزند که این اثر در یادگیری این هنرجویان بسیار موثر خواهد بود.

پایان پیام/46