به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، در متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آمده است: «کتاب گاهواره تمدن بشری است. بخش گسترده‌ای از معارف، فرهنگ، علم، هنر و فن‌آوری در دامان نجیب کتاب بالیده و قد برافراشته‌اند.

گرچه فرصت‌هایی را نوآوری‌ها و ارتباطات جدید برای رشد و عمومی کردن فرهنگ و علم در اختیار انسان معاصر قرار داده اما همچنان کتاب اثربخشی خود را دارد.

توجه به کتاب، مولفان، نویسندگان و پدیدآورندگان فرهیخته آن به مثابه رسانه‌ای ماندگار و کارآمد، در میان همه ملل از جایگاه رفیعی برخوردار است، اما در کشور ما به سبب سابقه و ارزش دانش و فرهنگ در طول قرن‌های متمادی، این جایگاه رفیع‌تر است و ما مفتخریم که بسیاری از بزرگان علم، فرهنگ، هنر و اندیشه ریشه در این خاک دارند و گوشه گوشه جغرافیای ایران فرهنگی به نام صدها دانشمند، اندیشه‌ورز، ادیب و هنرمند برجسته زینت و مرتبت یافته است.

در این میان تبریز و آذربایجان همچون نقش نگینی بر خاتم فرهنگ این سرزمین می‌درخشد و میراث گرانبهایی از فضیلت، آگاهی و دانش را در دامان خود پرورده است.

در دوره‌های مختلف، ادبا و فضلای گرانسنگی در بر آمدن این بنای رفیع همت گماشته‌اند که این همه در سایه اهتمام مشوقان، معلمان و زمینه‌سازان تولید فکر و فرهنگ به منصه ظهور رسیده است. امروز نیز نقش‌آفرینی در جریان فرهنگ، دانش و هنر جهانی نیازمند فرصت‌آفرینی و بسترسازی برای اصحاب این حوزه است و وظیفه نهادهای حاکمیتی و عمومی در این حوزه، پشتیبانی از تولید دانش و همراهی با خلق آثار هنری و ادبی است.

وظیفه خود می‌دانم از بانیان و دست‌اندرکاران رویداد مبارک جایزه ملی کتاب سال تبریز سپاسگزاری کنم و خرسندی خود را از برگزاری چنین اتفاقی ابراز دارم.

ورود نهادهای عمومی، همانند شهرداری‌ها به حوزه حمایت از کتاب و تجلیل از فعالان حوزه ارزشمند و ارزش‌آفرین آن شایسته ارج نهادن است و در مسیر پیشرفت و تعالی کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توان و توشه خود را برای نیل به این مقصود خالصانه به کار می‌گیرد.

از خداوند منان تداوم توفیقات شما عزیزان را در خدمت به فرهنگ غنی ایران اسلامی خواستارم».