به گزارش هنرآنلاین، جلسه امضای این تفاهمنامه با حضور دکتر بهمن نامور مطلق رئیس فرهنگستان هنر و دانشگاه آزاد اسلامی هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان، دکتر سیدمحمد بطحایی معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی، دکتر مهدوی‌نور سرپرست امور توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای، مهارتی و کاربنیان دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر ابوالفضل داودی رکن‌آبادی معاون علمی و هنری واحد دانشگاهی استاد فرشچیان برگزار شد.

این تفاهم‌نامه در راستای همکاری‌های مشترک در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و مهارتی در قالب تاسیس و راه‌اندازی دانشکده‌ مهارت و کارآفرینی و مدارس عالی مهارتی هنرهای اسلامی‌ایرانی و صنایع خلاق منعقد شده است. بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی، آموزشی و تحقیقاتی طرفین و توسعه همکاری‌ها به منظور مهارت‌افزایی مرتبط با موضوع دانشکده مهارت و کارآفرینی و مدارس عالی مهارتی هنرهای اسلامی‌ایرانی و صنایع خلاق از جمله اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است. 

تشکیل کارگروه و تنظیم برنامه‌ عملیاتی برای اجرایی کردن مفاد این تفاهم‌نامه از جمله تاکیدات طرفین در این نشست بود. توسعه و گسترش مدارس عالی مهارتی هنرهای اسلامی ایرانی، برگزاری رویدادهای مهارتی در بین دانش‌آموزان و دانشجویان، طراحی دوره‌های تخصصی آموزشی متناسب با سیاست‌های توسعه مهارت‌آموزی و اصل شایسته‌محوری، برگزاری رخدادهای علمی، پژوهشی و مهارتی مشترک و… از جمله مفاد این تفاهم نامه بود. در پایان این نشست، طرفین با حضور در تالار آیینه فرهنگستان هنر، تفاهم‌نامه مذکور را که متشکل از ۷ ماده بود امضا کردند تا مفاد مطروحه‌ آن قابلیت اجرایی پیدا کند.