گروه سینمایی هنرآنلاین: بیست و ششمین کنفرانس تغییر اقلیم سازمان ملل موسوم به COP۲۶ از اول تا ۱۲ نوامبر ۲۰۲۱ در گلاسگو-اسکاتلند برگزار می‌شود و سر دیوید آتنبرو از سخنرانان اصلی آن خواهد بود. مستندساز ۹۵ ساله که لقب «سر» را هم یدک می‌کشد، شش ماه برای آماده کردن متن سخنرانی خود با موضوع دگرگونی اقلیم در برابر رهبران جهان وقت دارد.

آتنبرو با اشاره به اینکه از گرفتن جایگاه «نماینده مردم» و «وکیل مدافع کره زمین» بسیار مفتخر است افزود: «پاندمی کرونا به ما نشان داد که به توافق رسیدن ملت‌ها برای حل کردن یک بحران جهانی تا چه اندازه حیاتی است اما بحران‌هایی که ما تا در پنج تا ۱۰ سال آینده پیش رو داریم، بسیار بزرگ‌تر از ویروس کروناست. بسیار مهم است که ملت‌های جهان گرد هم بیایند و مسائل فلج‌کننده پیش رو را حل کنند.»

این مستندساز نامدار و تحسین‌کننده پیش‌تر رویداد COP۲۶ را یکی از آخرین فرصت‌ها برای بشر در راستای برداشتن گام‌های موثر و حفظ کره زمین دانسته بود. او در شش ماه آینده برنامه‌های بسیار شلوغ خواهد داشت و از جمله در گردهمایی سران هفت کشور صنعتی دنیا موسوم به G۷ در ماه ژوئن درباره تغییر اقلیم هم سخنرانی می‌کند. هدف از این کار، قرار دادن موضوع مراقبت از سیاره و حفاظت از طبیعت در صدر دستور جلسه رهبران دنیاست.