به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، سعیده موسوی‌زاده با اعلام این خبر گفت: وینی‌ پو خرسی ماجراجوست که علاقه زیادی به آواز خواندن و شعر گفتن دارد و شعرهایش برای کودکان جذاب و خواندنی است.

او افزود: سال گذشته جلد اول و دوم این مجموعه منتشر شده بود که اکنون با انتشار دو جلد بعدی، این مجموعه چهارجلدی تکمیل شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

موسوی‌زاده با تاکید بر این مهم که ترجمه انتقال مفاهیم توام با رعایت وزن و قافیه در مصرع‌های کوتاه کاری دشوار است و همچنین انتقال طنز مورد نظر نویسنده و فضای اصل داستان به کودکان در چنین کارهایی دقت و تلاش مضاعفی را می‌طلبد، اظهار امیدواری کرد که کودکان از خواندن حاصل این کار لذت و استفاده لازم را ببرند.

نمونه‌ای از اشعار سعیده موسوی‌زاده در این کتاب‌ها را می‌خوانیم:

یه روز آفتابیه

آسمونم آبیه

تو کوزه‌هات عسل کن

یکی‌یکی بغل کن

تو صف بذار و بشمار

یک و دو سه و چار

یادت باشه که چندتاست

شیرین‌تر از مرباست

جلد سوم این مجموعه به قلم دیوید بندیکتوس و جلد چهارم آن با الهام از آثار ای. ای میلن و ای. اچ. شپرد نوشته شده است. ای. ای. میلن که نویسندگی‌ خود را به عنوان طنزنویس در مجله «پانچ» آغاز کرد، دستی هم در نوشتن نمایشنامه و شعر داشت. او سال ١٩٢۶ نخستین داستان‌های وینی پو را منتشر کرد که موجب شهرت این خرس در سراسر جهان شد. این داستان‌ها تا کنون به ۵٠ زبان دنیا منتشر شده است.

کتاب‌های بنفشه واحد کودک و خردسال انتشارات قدیانی، جلدهای سوم و چهارم مجموعه چهارجلدی «وینی پو» را در نوبت چاپ اول با شمارگان ١١٠٠ نسخه در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. جلد سوم این مجموعه با عنوان «بازگشت به جنگل صد جریب» با قیمت ٢٠ هزار تومان و جلد چهارم آن با عنوان «بهترین خرس دنیا» با قیمت ٢٠ هزار تومان به بازار نشر کتاب کودک عرضه شده است.

سعیده موسوی‌زاده، عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان پیش از این آثاری چون «شکم گنده»، «آب و تاب»، «کیسه خواب کوچک من»، «مرغ همسایه غاز است»، «خدا نقاش خوبی است» و «یک پرس موش» را در کارنامه ادبی خود داشته است. وی برگزیده جایزه پروین سال ٩۵، برگزیده کنگره سراسری شعر دفاع مقدس سال ۸۷، برگزیده طنز مکتوب سال ۸۸، برگزیده طنز طهران سال ۹۱، برگزیده شعر فجر سال ۹۳، برگزیده شعر روستا سال ۹۵، برگزیده شعر توحیدی سال‌های ۹۵ و ۹۷، برگزیده شعر انقلاب سال ۹۸ و... نیز هست.