به گزارش هنرآنلاین، فیلم مستند «روشن‌خانه» که درباره فخرالدین فخرالدینی، عکاس و نقاش سرشناس ایرانی ساخته شده است، در هجدهمین «جشنواره فیلم تصویر» جمعه ۲۲ اسفند، ساعت ۱۶ در سالن جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران، رونمایی می‌شود.

«روشن‌خانه» نخستین ساخته فرین حسین روحانیان است که پیش از این عکس‌هایش در نمایشگاه‌های گروهی به نمایش درآمده است و بیش از ۲۰ سال حضور در رسانه‌های مختلف با عنوان روزنامه‌نگار و مدیریت ارتباطات مراکز فرهنگی و هنری را در کارنامه دارد. 

او در این فیلم بیش از آنکه در پی ثبت مراحل کار و زندگی استاد فخرالدین فخرالدینی، آقای پرتره‌های ایران باشد، به دنبال ثبت شخصیت این هنرمند بوده است، «ثبت شخصیت» ویژگی‌ای است که پرتره‌های آقای عکس ایران را از دیگر پرتره‌ها متمایز کرده است.

از عوامل ساخت این فیلم می‌توان به سیاوش صفاریان‌پور مدیر فیلم‌برداری، مهدی مختاری تدوینگر و همراهی جواد آتشباری در ساخت فیلم و طراحی پوستر اشاره کرد. 

«روشن‌خانه» که نام خود را وام‌دار تضادی میان تاریکخانه عکاس و روشنی نگاهش، است برای نخستین بار در هجدهمین «جشنواره فیلم تصویر» جمعه ۲۲ اسفند، ساعت ۱۶ در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران، اکران خواهد شد.