به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، نصرالله آبادیان شهردار منطقه 11 تهران درباره ارتقا و بهبود فضاهای فرهنگی و هنری و همچنین مرکزیت این منطقه از تهران در میزبانی از جشنواره‌ها و سالن‌های تئاتر گفت: در منطقه 11 شهرداری تهران پروژه‌ای به نام پهنه رودکی تعریف شده است که مساحتی حدود 38 هکتار دارد و در برنامه سوم توسعه شهرداری تهران در یک برنامه راهبردی 5 ساله مجموع اقدامات و سیاست‌گذاری‌هایی در دستور کار قرار گرفته است که با رویکرد ارتقای کمی و کیفی این مراکز با تمرکز بر هنرهای نمایشی و موسیقی تحول خوبی را در حوزه شهری شاهد باشیم.

وی ادامه داد: بناهای ارزشمندی در منطقه 11 تهران وجود دارد که با کمک ما و مساعدت‌های متولیان تلاش شده است تا دچار تخریب نشوند. خوشبختانه طرح پیاده راه شهریار که در روبروی تالار وحدت انجام شد قرار است در مرحله بعدی تا خیابان رازی و مدخل ورودی پارک دانشجو ادامه پیدا کند.

شهردار منطقه 11 با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در این منطقه مسائل مربوط به بنای ارزشمند تئاترشهر است، عنوان کرد: ساختمان تئاتر شهر به ثبت ملی رسیده است و یکی از بناهای تاریخی شهر تهران به حساب می آید که بحث تعیین حریم این بنا در دستور کار شهرداری قرار دارد و به زودی تکلیف آن مشخص خواهد شد. برنامه‌ای هم که درباره این مکان پیش بینی کرده‌ایم ارتقا کمی و کیفی محیط تئاتر شهر مانند تالار رودکی است تا شاهد فضایی کاربردی و زیبا باشیم.

آبادیان همچنین اضافه کرد: ما در پهنه رودکی به دنبال استفاده از مبلمان شهری متناسب با شان هنری و فرهنگی مکان های هنری و فرهنگی این منطقه باشد، هستیم. در حوزه تبلیغات شهری در این منطقه باید سازه‌هایی احداث شود که صرفا در یک زمان کوتاه مانند برگزاری جشنواره فجر وجود نداشته باشند و ما بتوانیم در طول سال از آن ها بهره برداری کنیم. موضوع تناسب تبلیغات محیطی در حوزه هنر و فرهنگ در منطقه ما یکی از دغدغه‌هایی است که با برنامه‌ و طراحی هایی که شده است شکل مناسبی در آینده به آن داده خواهد شد.

وی با اشاره به ارتباط خوب و جلسات مستمر با مدیران مراکز فرهنگی در شهرداری منطقه 11 تصریح کرد: خوشبختانه تمام اقدامات و کارهایی که در حوزه خدمت به اهالی هنر و فرهنگ در منطقه انجام می گیرد بر اساس نیازی است که احساس می شود. این موضوع هم به دلیل ارتباط و همکاری خوبی است که مجموعه های فرهنگی و هنری ارشاد با ما دارند و تلاش ما این است تا در ارائه خدمت، کیفیت را نیز در نظر داشته باشیم.

شهردار منطقه 11 عنوان کرد: من اعتقاد دارم فرهنگ و هنر پیشروان توسعه شهری در کشور ما هستند. هنرهای نمایشی نیز به عنوان هنر مادر معرفی می شود نقش مهمی را در این زمینه ایفا می کند و شهر تهرانهم به عنوان پیشانی و پایتخت جمهوری اسلامی و همچنین میزبان رویدادهایی مانند جشنواره تئاتر فجر بیشتر مورد توجه هستند و نه تنها شهرداری بلکه همه نهادها و سازمان‌ها وظیفه دارند که از رویدادهای فرهنگی هنری حمایت کنند. این حوزه پیش قراول جریانات اجتماعی و فرهنگی محسوب می شود و نقش زیادی را در مسائل مختلف ایفا می کند.

سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر آستانه تا 20 بهمن در حال برگزاری است. نشانی سایت جشنواره www.fitf.ir است.