سرویس مد و لباس هنرآنلاین: الناز چیتگران از فعالان حوزه تولید محصولات عفاف و حجاب درباره جزئیات روند حضورش در این عرصه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: از کودکی روحیه کسب و کارانه داشتم و مسئولیت‌هایی هم در گوشه و کنار به من محول می‌شد که تمام تلاش خود را برای حصول نتیجه موفق صرف می‌کردم اما طی سال‌های اخیر که مشغول به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شدم، هدفی که به دنبالش بودم، آن بود که بتوانم زمینه‌ای فراهم آورم تا عده‌ای هم در کنار من مشغول به کار شوند و در حقیقت زمینه انجام یک کار گروهی را ایجاد کنم.

او تصریح کرد: از ابتدا می‌دانستم یکی از مسائلی که کار‌آفرین باید روی آن تمرکز کند، بحث چشم‌انداز است و باید بداند قرار است به کجا برسد و داشتن اعتماد به نفس هم از ‌جمله خصوصیات کلیدی است که کار‌آفرین باید داشته باشد. قبل از اینکه کسب و کارم را شروع کنم، یکی از بحث‌های مطرح آن بود که هدف اصلی کارآفرینان نباید تنها رسیدن به عواید مطلوب اقتصادی باشد و واقعیت هم همین است. من قبل از هر چیز از کارم لذت می‌برم اما پول هم مهم است و اگر کاری با عشق و علاقه باشد، تأثیرش بسیار متفاوت خواهد بود و سرآخر آنکه عمل گرا بودن، پشتکار و قدرت ریسک پذیری از جمله ویژگی‌های یک کارآفرین موفق به شمار می‌رود.

او در پاسخ به این پرسش که چگونه وارد حوزه مد و لباس شده است، اظهار داشت: سال ۹۸ بود که جهت انجام برخی امور رسانه‌ای در بخش رادیویی نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، افتخار آشنایی با خانم شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور را پیدا کردم و با صدور حکم از سوی ایشان، گروهی از گویندگان تشکیل دادم و افراد را در فضای بخش رادیویی جشنواره مد و لباس فجر مستقر کردم که خداراشکر این پروژه به خوبی پیش رفت.

چیتگران افزود: در بسیاری از ایونت‌ها و جشنواره‌های این حوزه حضور داشتم و طی برگزاری جشنواره فجر با بسیاری از طراحان و هنرمندان عزیز آشنا شدم اما به عنوان یک خانم محجبه، این امر توجهم را جلب کرد که برندهای بسیاری در بخش مانتو، چادر، روسری و در کل ملزومات کاربردی حجاب فعالیت دارند اما در حوزه‌هایی همچون طراحی و تولید یقه، آستین و جوراب و حتی روسری‌هایی که در عین پوشیدگی، خاص هم باشد، می‌توان فعالیت بیشتری انجام داد تا هر خانمی با هر کیفیت از حجابی و در هر سنی به عنوان یک محصول کاربردی برای تکمیل زیبایی حجابش از آن بهره گیرد و قطعاً چنین جریانی مستلزم خلاقیت است.

این فعال عرصه عفاف و حجاب درباره برند خود گفت: بر اساس تفکری که عنوان کردم، برندی در این بخش با عنوان منان به معنای بخشنده و از اسامی خداوند ایجاد کردم و امیدوارم در این مسیر موفق و پیروز باشم. متأسفانه بلافاصله پس از جشنواره با شیوع بیماری کرونا مواجه شدیم که بسیاری از کسب و کارها را تحت شعاع قرارداد و فعالیت‌های حضوری تبدیل به دورکاری شد با این همه معتقدم کارآفرین شکارچی فرصت است و در همین شرایط سخت نیز می‌تواند در مسیر اهدافی که دنبال می‌کند به حرکت خود ادامه دهد.

او اذعان داشت: تاکنون جهت اجرا کردن طرح‌هایی که در ذهن داشته‌ام از بانوانی کمک گرفته‌ام که هم خانه‌دار بوده و هم از هنرشان درآمد ندارند. در نتیجه آگهی دعوت به همکاری از خیاط، گلدوز، نقاشان روی پارچه ومواردی از ایندست را در فضاهای مجازی خود و دوستانم منتشر کردم و تاکنون چند بانوی هنرمند که خواهرهای بزرگ و کوچک من هستند در کنارم مشغول به کار شدند. چون طرح‌ها متنوع بود تصمیم گرفتم تا چندماه تمرکزم را بر تولید معطوف کرده و اقدام به فروش نکردم و این در حالی بود که هزینه خیاط و بانو‌های هنرمندی که مشغول به کار بودند در زمان تحویل کار تسویه می‌شد و مجدد کارهای جدید به آن‌ها تحویل داده می‌شد اما مدتی است در حال رونمایی از نمونه محصولات هستیم و آن‌ها را به صورت عمده و تک به فروش می‌رسانیم.

چیتگران در خاتمه بیان کرد: بنده همزمان با تولید، درخواست مجوز به ساماندهی مد و لباس دادم که انشالله با صدور مجوز و ریشه‌کن شدن بیماری کرونا مکانی جهت تولیدات و فروش حضوری فراهم می‌آورم. در ادامه مسیر نیز منان از بانوان هنرمند عزیزی که خانه‌دار هستند و یا به دنبال در آمدزایی هستند، دعوت به همکاری کرده و امیدوارم برند طراحی و تولید ملزومات حجاب منان به زودی نه تنها در سراسر کشور بلکه در بسیاری از کشورهای اسلامی شناخته شود.