به گزارش هنرآنلاین، احمد سعیدی شامگاه سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی استاندار کرمان با هنرمندان رشته‌های تجسمی اظهار کرد: طی دو سال اخیر با اختصاص اعتبارات شاخص‌های فرهنگی حرکت‌های ارزشمندی با محوریت هنرمندان عرصه تجسمی در کرمان صورت گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین اکسپوی هنرمندان تجسمی استان کرمان در سال جاری عنوان کرد: این اکسپو گام مناسبی برای فروش و نمایش آثار هنرمندان این حوزه بود.

سعیدی ابراز کرد: جایزه تجسمی استاد علی‌اکبر صنعتی از محل اعتبارات شاخص‌های فرهنگی در شهریور ماه سال جاری در کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هنرمندان داخل و خارج استان کرمان در جایزه تجسمی صنعتی حضور دارند، تصریح کرد: این برنامه گام مهمی برای حمایت از جامعه هنری تجسمی به شمار می‌رود.

این مسئول فرهنگی از برگزاری کارگاه‌های هنری در رشته‌های تجسمی در استان کرمان خبر داد و بیان کرد: رویکرد این کارگاه‌ها معنویت‌بخشی است.

سعیدی با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه‌های تخصصی هنر برای تحقق معنویت در جامعه است، گفت: در برپایی این کارگاه‌ها به مسائلی چون ارزش‌ها، عفاف و حجاب، امر به معروف و هنر از منظر امام خمینی (ره) و رهبری توجه می‌شود.

وی از اختصاص 150 میلیون تومان برای آماده‌سازی فاز دوم موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان خبر داد و اظهار کرد: در این مکان علاوه بر نمایش آثار هنری می‌توان زمینه فروش آثار را در گالری‌های موزه فراهم کرد.

سعیدی افزود: تالار بزرگ شهر کرمان با پیگیری‌های استاندار جزو طرح‌های مهر ماندگار قرار گرفت و طی سال جاری 10 میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز این مکان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص 4.5 میلیارد تومان برای تجهیز تالار بزرگ شهر کرمان خاطر نشان کرد: این تالار دارای گالری‌ها و بخش‌های مختلفی برای اجرای برنامه‌های موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی است.

سعیدی برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی استاندار کرمان با هنرمندان را زمینه‌ساز بستر مناسب برای ارائه راهکارها در رشته‌های مختلف دانست.

انتهای پیام