به گزارش هنرآنلاین، حسین شمس‌الدینی شامگاه سه‌شنبه در نشست هم‌اندیشی استاندار کرمان با هنرمندان رشته‌های تجسمی اظهار کرد: هنرمندان تجسمی دارای سرپنجه‌هایی هستند که آثار بی‌بدیلی را خلق می‌کنند.

وی افزود: هنرهای تجسمی دارای ویژگی‌هایی هستند که موجب برانگیختن و چشم‌نوازی می‌شوند و بیانگر حس زیبایی‌شناسی هنرمند است.

شمس‌الدینی تصریح کرد: کرمان نگارخانه نقش عشق در خانه دل است و زادگاه هنرمندان بزرگی بوده است که آثار آنها را می‌توان در جای‌جای این خطه مشاهده کرد.

وی بیان کرد: گرچه ممکن است ما نام بسیاری از هنرمندان را ندانیم، اما آثار هنری به جای مانده گواهی بر هنرمندی آنها است.

شمس‌الدینی عنوان کرد: با مشاهده آثار تاریخی و باستانی تمدن چند هزار ساله هلیل، شهربابک، شهداد و بردسیر و ... نمی‌توان در هنرمندی دستانی که خالق این آثار است، تردید کرد، زیرا آثار باقیمانده منقش به نقش هنرمندان تجسمی است.

وی ابراز کرد: آثاری مانند مجموعه گنجعلیخان، بازارها، حمام‌ها و مساجد تاریخی بدون نقش‌های هنرمندان رشته‌های تجسمی قابل تصویر نیست.

این مسئول افزود: شرکت‌کنندگان در نشست هم‌اندیشی استاندار کرمان با هنرمندان رشته‌های تجسمی سرآمدان این حوزه هستند.

شمس‌الدینی گفت: این جلسه در ادامه برگزاری سلسله نشست‌هایی است که استاندار کرمان با هنرمندان برگزار می‌کند و تاکنون جلساتی با حضور هنرمندان هنرهای تصویری و اهل قلم برپا شده است.

وی خاطرنشان کرد: در نشست‌های مذکور هنرمندان پیشنهادات و نظرات خود را در حوزه‌های تخصصی بیان می‌کنند.

شمس‌الدینی از دعوت 40 چهره برجسته هنرهای تجسمی استان کرمان برای حضور در نشست صمیمی با استاندار خبر داد و بیان داشت: در این نشست در فضایی صمیمی و به دور از تکلف مسائل و مشکلات برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: امیدواریم این نشست‌های تخصصی منجر به ایجاد همدلی و وفاق هنرمندان و تعالی هنر در استان کرمان شود.

انتهای پیام