به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین، این بازیگر که سال‌ها از بیماری کلیه رنج می‌برد طی ماه های گذشته در بیمارستان به سر می برد و در چند روز گذشته با وخامت حالش به کما رفت، تا در ساعات بامدادی روز 25 مردادماه در بیمارستان عرفان به دیار باقی شتافت. نادیا دلدار گلچین متولد 1339 در تهران و دارای مدرک تحصیلی دیپلم موسیقی از هنرستان عالی موسیقی است که فعالیت بازیگری‌اش را از سال 1369 با فیلم "ابلیس" آغاز کرده و در فیلم‌هایی چون "دیدار در استانبول"، "دوروی سکه"، "پادزهر"، "همه دختران من"، "مرد نامریی"، "خط آتش"، "روسری آبی"، "کمکم کن"، "مهرمادری"، "غریبانه"، "شیدا"، "دختری با کفش‌های کتانی"؛ مجموعه های تلویزیونی "خاله سارا"، "کهنه سوار"، "دزدان مادربزرگ"، "همه فرزندان من"، "پزشکان"، "شن‌های کف رودخانه"، "سه در چهار" و نمایش های "زیر گذر لوطی صالح"، "سوگ"، "مضحکه آدم"، "معرکه در معرکه" و.. به ایفای نقش پرداخته است.

پیکر مرحوم نادیا دلدار گلچین فردا پنجشنبه 26 مردادماه ساعت 10 صبح از مقابل تالار وحدت به سوی قطعه هنرمندان در بهشت زهرا تشییع می‌شود. نادیا دلدار گلچین در آخرین گفت‌و‌گویی که با مردم در سوره سینما داشت؛ گفته بود: فرصتی پیش آمد تا با مردم خوب کشورم، عزیزانی که این روزها پیگیر وضعیت سلامتی من هستند صحبت کنم، سپاسگذارم برای لطف و محبت این دوستان، آرزو می‌کنم هر چه سریع‌تر از بستر بیماری بیرون بیایم و محبت مردم را پاسخ بدهم، اما متاسفانه جسمم به شدت ضعیف شده است، اما با وجود دشواری‌ها تلاش کرده ام روحیه ام را حفظ کنم.

وی ادامه داد: با وجود بیماری و دغدغه‌های مختلف چشم‌داشتی به کمک از سوی دولت، نهاد یا سازمانی نداشته‌ام، مشکلات مالی را خود گردن گرفته‌ام، اما متاسفانه بعضی اخبار آزرده‌ام کرده است، طوری وانمود شده که نیازمند یاری مالی مردم یا سازمان‌های مختلف هستم، این طور نبوده، محبت بی‌شائبه دوستان، همکاران، مردم و توجه مسئولان را ارج می‌نهم، اما برای حل مشکلاتم هرگز چشم انتظار یاری دیگران نبوده‌ام، منزل شخصی‌ام را فروخته‌‌ام تا هزینه بیماری را تقبل کنم.

دلدارگلچین افزود: امیدوارم مخاطبان رسانه‌ها بدانند که من در این روزها استقلال خود را حفظ کرده‌ام، اگر خبر یا گفتگویی از من منتشر شده که درخواست کمک از فرد یا نهادی داشته آنها را تکذیب می‌کنم. امید به خدا و دلگرمی به همرامی خانواده و دوستانم در این روزهای سخت همراه من است.