به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگ سالمندی، مراسم پایانی نخستین دوره جشنواره ادبی "آفتابگردان" عصر روز یکشنبه ۱۳ مهرماه در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.  

در این برنامه صبغی مدیر بنیاد فرهنگ سالمندی، با بیان این‌که دوران سالمندی می‌تواند دوران طلایی زندگی انسان باشد اظهار کرد: یکی از بهترین راه‌ها برای حل مشکلات سالمندان می‌تواند بهره‌گیری از تجربیات سالمندان موفق، متخصص و مطرح در حوزه‌های مختلف باشد.

او با اشاره به آمار جمعیت کشور، گفت: طبق بررسی، روند رشد جمعیت سالمندی در کشورهای پیشرفته در حدود ۱۰۰ سال اتفاق افتاده، اما در کشور ما این موضوع در ۳۰ سال آتی طی می‌شود که این موضوع زنگ خطری است برای کشور. در صورت نبود برنامه‌ریزی مناسب، این مسئله به معضل تبدیل خواهد شد. 

مدیر بنیاد فرهنگ سالمندی در ادامه ضمن قدردانی از حمایت دستگاه‌های مشارکت‌کننده در این جشنواره گفت: نتایج به‌دست‌آمده از برگزاری این جشنواره، ما را بر این می‌دارد که با انگیزه و قوت بیشتر در این مسیر قدم برداریم، بی.شک حمایت گسترده‌تر بخش دولتی و عمومی از این حرکت، می‌تواند کمک شایانی باشد تا به اهداف پیش‌بینی‌شده در این حوزه دست پیدا کنیم. 

برگزیدگان بخش داستان کوتاه                                                           

در ادامه این نشست اسامی منتخبان این دوره از جشنواره به این شرح اعلام شد:                                           

رتبه نخست: یحیی محسن‌پور با اثر "سه لته گوشت"

رتبه دوم: محمدحسن مردانی با اثر "ما پیرمردهای زپرتی"

رتبه سوم: ایمان مسگرزاده با اثر "شوش از میان غبار"

بخش داستانک

رتبه نخست: سکینه باقری هارونی با اثر "هواپیمای اختصاصی"

رتبه دوم: حمیده مشگی با اثر "اشک"

رتبه سوم: مجتبی موسوی با اثر "آلزایمر"

بخش کاریکلماتور

محمود سلطانی رتبه اول و سوم را به دست آورد و  بهروز الجزایری دوم شد.                                                    

در بخش خاطره هم اثر "هیچ شکایتی ندارم" نوشته حمیده مشکی به عنوان تنها اثر منتخب برگزیده شد.   

جشنواره ادبی آفتابگردان در دو بخش آثار با موضوع سالمندی و خاطره‌نویسی سالمندان (خودنوشت) با هدف اصلاح نگرش به سالمند و سالمندی و ترویج فرهنگ بهره‌برداری از توانایی‌های سالمندان، اسفند ۱۳۹۸ فراخوان خود را اعلام کرد.