به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسه شورای مرکزی نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد موسیقی با حضور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌های فرهنگی و هنری و اعضای این شورا روز یکشنبه 16 شهریورماه برگزار شد.

در این جلسه، پرونده 16 متقاضی تأسیس آموزشگاه آزاد موسیقی توسط اعضا شورا بررسی شد که پرونده پنج نفر از متقاضیان برای تأسیس آموزشگاه تائید شد. پنج تقاضای تأییدشده دو مورد در استان تهران، دو مورد خراسان رضوی و یک مورد در استان البرز است. همچنین با نظر شورای مرکزی نظارت بر آموزشگا‌ه‌های آزاد هنری برای هفت نفر از متقاضیان آموزشگاه موسیقی آزمون تخصصی برگزار خواهد شد.

 حسن ریاحی، داود گنجه‌ای، کیاوش صاحب نسق، سیمون آیوازیان، محمد اله‌ یاری فومنی مدیرکل دفتر موسیقی، احمد صدری به‌عنوان نماینده فرهنگستان هنر و علی‌اکبر صفی پور مدیرکل دفتر آموزش اعضای شورای مرکزی نظارت بر آموزشگاه‌های موسیقی هستند که بر اساس مصوبه 477 شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است.

این جلسات شورای مرکزی نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد هنری به‌منظور رسیدگی و نظارت بر عملکرد آموزشگاه‌ها، ایجاد هماهنگی‌های لازم در کار شوراهای رسیدگی و نظارت استان در سراسر کشور و رسیدگی به درخواست متقاضیان تأسیس آموزشگاه‌های آزاد موسیقی به‌صورت هفتگی برگزار می‌شود.