سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "عددهای نشده" نوشته و کار محمد میرعلی اکبری از 19 مرداد ماه ساعت 19:30 در خانه نمایش حیایی روی صحنه است و بازیگران این نمایش امیر آسانی، پریسا محمدی، علی منصوری، علی نجفی، شبنم ندیمی، آیدا رزاق‌زاده، یاسمن گرکانی، کسری کاریان، متین شهبازی و پوریا شهریاری هستند. نمایش "عددهای نشده" پیش از این سال 1397 در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه آمده است.

محمد میرعلی اکبری در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره اجرای دوباره این نمایش گفت: به منظور تولید تئاتر با فارغ‌التحصیلان و برگزاری ورک‌شاپ به موسسه هنر گستر حیایی دعوت شدم و مدیریت مجموعه پیشنهاد اجرای نمایشی با حضور اساتید موسسه برای اینکه هنرجویان بازی اساتید خود را ببینند و سالن نمایش این موسسه از سوی مخاطبان تئاتر دیده و افتتاح شود را داد.

او در ادامه افزود: پیش از شیوع کرونا نمایشنامه‌ای با بازی 4- 5 نفر از اساتید نوشتم تا در خانه نمایش این موسسه به صحنه آید اما پس از آغاز به فعالیت‌های فرهنگی هنری، اجرای این نمایش به دلیل ممیزی‌هایی از سوی اداره کل هنرهای نمایشی رد شد و به پیشنهاد پریسا محمدی بر آن شدیم تا نمایش "عددهای نشده" را مجدد به صحنه آوریم. از این رو تمرینات نمایش آغاز شد و حدود دو ماه به طول انجامید.

میرعلی اکبری درباره موضوع و مضمون نمایش "عددهای نشده" عنوان کرد: این نمایش درباره زندگی موازی دو دوست است که یکی از آن‌ها رمان‌نویس و دیگری فیلمساز است. این دو، رویاها و اهداف بزرگی در ذهن دارند اما در طی روزمرگی زندگی شرایطی برایشان ایجاد می‌‍‌شود تا به آرزوهایشان نرسند.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان درباره تغییراتی که این نمایش نسبت به اجرای گذشته داشته است، یادآور شد: از گروه بازیگران اجرای پیشین، تنها پریسا محمدی در این نمایش حضور دارد و مابقی بازیگران تغییر کرده‌اند. همچنین نمایشنامه نیز تغییراتی داشته و برخی صحنه‌ها کم و زیاد شده است اما دکور نمایش همان طراحی مینیمال است که توسط پریسا محمدی انجام شده است.

او با بیان اینکه نمایش "عددهای نشده" فضا و بازی‌های رئالیستی دارد، اظهار کرد: بسیار به فضای رئالیستی و واقع‌گرایانه علاقمندم و در کارهایم به سراغ بازی‌های غلو شده نمی‌روم. از اجرای نمایش "الاویاتان" تاکنون به سمت ضد بازی رفته‌ام و معتقدم بازیگر نباید بازی کند و باید روی صحنه، زندگی محض و رئال داشته باشد.

محمد میرعلی اکبری از اجرای نمایش جدیدی خبر داد و عنوان کرد: قرار است آبان ماه امسال نمایش "سگ خور" که جدیدترین نمایشنامه من است را به صحنه آورم که اطلاعات تکمیلی و محل اجرای این نمایش را اعلام خواهم کرد.

او در ادامه افزود: همچنین 6 نمایشنامه "الاویاتان"، "عناصر خودسر"، "گورخرهای مرده"، "دیو"، "کارداجین" و "سفر به ‌نهایت دور"  قرار است از هفته آینده به صورت دو نمایشنامه در ماه از سوی نشر نیو منتشر شود.

کارگردان نمایش "آگاممنونیزم" در پایان صحبت‌هایش درباره اجرای نمایش در شرایط کنونی گفت: در صورتی‌که در این شرایط کار نکنیم تئاتر از بین خواهد رفت. مگر ما کار دیگری به جز این هنر بلدیم؟ افرادی که در این روزها نمایش خود را به صحنه می‌آورند چراغ تئاتر را روشن نگاه داشته‌اند و اگر در سالن‌ها بسته شود بسیاری بیکار خواهند شد و سراغ شغل دیگری می‌روند. همه افراد در همین شرایط به شغل خود مشغولند. تئاتر آسیب‌پذیر بوده و اکنون آسیب‌پذیرتر شده است. در صورتی‌که در منزل بنشینیم افسرده و دلمرده خواهیم شد. هیچ‌کس پشتیبان اهالی تئاتر نیست پس خودمان باید به فکر خودمان باشیم.

علاقمندان به منظور تماشای نمایش "عددهای نشده" این امکان را دارند بلیت آن را از سامانه موسسه هنر گستر حیایی یا سینما تیکت تهیه کنند.