به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، طی این مراسم شهلا طهماسبی، مترجم و کریم نصر نقاش و تصویرگر به دلیل سال‌ها فعالیت ارزشمند در حوزه ادبیات کودک و نوجوان نشان‌های ویژه لاک‌پشت پرنده را دریافت کردند.

 در ادامه این برنامه در بخش یاد کتاب از کتاب "پروانه‌ها و باران»" نوشته منوچهر انور با نام مستعار شاهد و تصویرگری زمان زمانی یاد و تقدیر شد که از آثار قابل توجه در تاریخ ادبیات کودک و نوجوان ایران است.

 سپس نشان‌های نقره‌ای هشتمین دوره لاک‌پشت پرنده از بین ٩ نامزد به سمیرا آرامی و معصومه صحبتی برای کتاب "شکارگاه عجیب"، حمیدرضا شاه‌آبادی برای کتاب "قبرستان عمودی" و جمشید خانیان برای کتاب "گفت‌وگوی جادوگر بزرگ با ملکه‌ی جزیره‌ی رنگ‌ها" اهدا شد.

 لاک‌پشت پرنده فهرستی از کتاب‌های ادبیات کودک و نوجوان است که با همکاری مشترک موسسه شهر کتاب، فصلنامه تخصصی پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان و گروهی از منتقدان و کارشناسان کودک و نوجوان در پایان هر فصل با هدف راهنمایی پدران و مادران، آموزگاران، مربیان، مروجان و سایر علاقه‌مندان ادبیات کودک و نوجوان در انتخاب مناسب‌ترین کتاب‌های سال برای کتاب‌خوانی بچه‌ها و دانش‌آموزان تهیه می‌شود.