سرویس تئاتر هنرآنلاین: با اینکه ماه گذشته دولت انگلیس بودجه 2 میلیارد دلاری حمایتی از فعالیت‌های فرهنگ و هنر را تصویب کرد و از تئاترهای این کشور خواست که از اول ماه جاری (آگوست) فعالیت خود را براساس پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی آغاز کنند، به نظر می‌رسد، فعالان تئاتری این کشور قصد ندارند تا ماه سپتامبر (شهریور) کار خود را شروع کنند.

ماه گذشته در آخرین هفته جولای درست یک هفته پیش از دستور بازگشایی‌های عمومی سالن‌های تئاتر در بریتانیا که از اول ماه آگوست اعلام شده بود، اندرو لوید وبر از کارگردانان بزرگ تئاتر انگلیس در تئاتر پالادیوم روی صحنه رفت تا فعالان تئاتری این کشور ارزیابی از پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده توسط دولت این کشور داشته باشند؛ اما پس از این اجرا بود که به گفته وبر و بسیاری از دست‌اندرکاران تئاتر و مخاطبان، فاصله‌گذاری اجتماعی در سالن تئاتر؛ صحنه‌ای غم‌انگیز را برای آنها تصویر کرده و همین مسئله باعث شد تا فعالیت تئاترهای این کشور حداقل تا سپتامبر (شهریور) به تعویق بیفتد.

در حالی تئاتر در این انگلیس آغاز فعالیت خود را به تعویق انداخت که در سایر کشورهای اروپایی همچون تئاترهای آلمان با رعایت همین فاصله‌گذاری اجتماعی، نمایش‌های خود را به صحنه می‌برند و با استقبال مخاطبان نیز روبرو شده‌اند.

ستاره محوری به سبک هالیوود

حالا پس از اعلام رسمی به بازگشایی برخی از تئاترهای انگلیسی، تئاتر بریج لندن برنامه مفصلی برای اجراهای سپتامبر تا اکتبر خود را اعلام کرده است. این تئاتر قصد دارد طی دو ماه 9 نمایش تک بازیگر و مونولوگ را با برخی از ستاره‌های سینما و تئاتر انگلیس همچون رالف فاینز، کریستین اسکات توماس، مونیکا دولان و کارگردانانی همچون نیکلاس هیتنر، جاناتان کنت، جرمی هرین و... به اجرا بگذارد.

این تئاتر قدیمی و بزرگ لندن که با رعایت فاصله‌گذاری تنها می‌تواند میزبان 250 تماشاگر باشد، به نظر می‌رسد مانند تئاترهای برادوی که قرار است با ستاره‌های سینمای این کشور همچون داستین هافمن، هیو جکمن، تریسی لتس و... از سال 2021 دوباره رونق را به سالن‌های نمایش بازگردانند؛ تلاش دارد با نمایش‌هایی ستاره محور زمینه حضور مخاطبان را در این سالن فراهم کند. بر همین اساس نیز از روز گذشته بلیت فروشی نمایش‌های خود را آغاز کرده و به مخاطبان اطمینان داده که اگر نمایش‌های آنها با تعویق روبرو شود، هزینه بلیت‌ها اتوماتیک به حساب مخاطبان بازگردانده خواهد شد.

در بیانیه مسئولان تئاتر بریج لندن برای این برنامه آمده است: امیدواریم با تدابیر امنیتی شدید و کاهش صندلی‌ها، چراغ سبز برای فعالیت دریافت کنیم. ما از تماشاچیان دعوت می‌کنیم با اطمینان صندلی‌ها را رزرو کنند و اگر نمایش به تاخیر افتاد بلیت‌ها بازپرداخت می‌شود.

رالف فاینز

اما بدون شک بهترین نمایش این مجموعه تئاتر بریج لندن، "شکست شیطان" با بازی رالف فاینز به کارگردانی نیکلاس هیتنر است که از 31 آگوست (10 شهریور) هر شب در دو اجرا خواهد داشت.

رالف فاینز ستاره فیلم‌هایی چون "هتل بزرگ بوداپست" و "فهرست شیندلر" تنها بازیگر نمایش "شکست شیطان" است. این نمایش جدیدترین نوشته دیوید هر، نمایشنامه‌نویس برجسته نامزد اسکار برای فیلم‌های "کتاب خوان" و "ساعت‌ها" است. نیکلاس هیتنر کارگردان برنده جایزه بفتا برای فیلم "خشم شاه جرج" نیز کارگردانی این نمایش را  برعهده دارد.

نمایشنامه "شکست شیطان" واکنشی از دیوید هر در قبال ویروس کرونا است. در تشریح این نمایشنامه که به صورت تک گویی است آمده است: "در همان روزی که دولت بریتانیا اولین اقدام دیرهنگام قرنطینه را انجام داد، دیوید هر مبتلا به کرونا شد."