سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "و همیشه پاییز" نوشته و کار مهیار جوادی‌ها با دراماتورژی حسین توانی‌زاده از 6 تیرماه ساعت 18 در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه می‌رود و بازیگران این نمایش آبان حسین‌آبادی و یکتا طبیبی هستند.

مهیار جوادی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش "و همیشه پاییز" گفت: تمرینات این نمایش را از فروردین ماه سال گذشته به صورت کارگاهی و بدون نمایشنامه آغاز کردیم. در این راستا اتودهای مختلفی براساس یک سری اطلاعات و متریال از بازیگران به علاوه موارد مورد علاقه خودم در زندگی شخصی در جهت آفرینش متن زده شد و نمایشنامه مکتوبی پدید آمد و اکنون این اثر به اجرا رسیده است.

او همچنین افزود: داستان این نمایش درباره زنی است که در فرانسه زندگی می‌کند و با مشکلاتی مواجه است و در نهایت در ذهن خود با کسی شروع به صحبت می‌کند....

کارگردان نمایش "زندگی یعنی همین" درباره فضای اجرایی نمایش "و همیشه پاییز" عنوان کرد: رویه این اثر از نوع بازی‌ها تا سبک و سیاق صحنه کاملاً رئال است اما در نهایت قدم به قدم همانطور که شخصیت نمایش به سمت فضای اوهام و خیال می‌رود بازی‌ها کمی از فضای واقع‌گریانه خارج می‌شود و هر چه پیشتر می‌رویم در طراحی‌ها تغییر آمبیانس ایجاد می‌شود به این معنی که مخاطب همراه با قصه وارد فضای خیالی می‌شود.

جوادی‌ها که تحصیلات خود را در کشور فرانسه در رشته مطالعات هنرهای نمایشی پشت سر گذاشته است در بخشی از صحبت‌هایش اظهار کرد: این نمایش دچار فراز و فرودهای بسیار شده است و بازیگران آن دو سری تغییر کرده‌اند اما نکته‌ای که وجود دارد این است که با هر بازیگری تمرین این نمایش را آغاز کردم توانستم به تعاملی که در تئاتر به دنبال آن هستم برسم. بازیگران به دلایل مختلف از گروه جدا شدند اما هر کدام با پرسوناژ "سحر" ارتباط عجیبی برقرار کردند و این موضوع برایم جالب بود. عناصر این کاراکتر را از آدم‌های اطراف خودم در فرانسه گرفته بودم.

او در ادامه افزود: اتفاقات این نمایش واقعی نیست اما بعضی از بخش‌های آن واقعی هستند و جذابیت این نمایش برایم این است که مخاطب با شخصیت‌های آن همراه می‌شود.

مهیار جوادی‌ها در پایان گفت: در این موقعیت عجیب و غریب به دلیل شیوع ویروس کرونا شاید تئاتر در سبد خانواده‌ها نباشد اما از آنجا که این هیولا ممکن است ما را منزوی کند، می‌توانیم با رعایت پروتکل‌های کامل بهداشتی زندگی را آغاز کنیم چراکه این ویروس نباید زندگی ما را بلوکه کرده و ما را خانه‌نشین کند.

دیگر عوامل نمایش "و همیشه پاییز" عبارتند از: مجری طرح: محمد محقق منتظری، طراح صحنه: مهیار جوادی‌ها و رضا هادی‌نژاد، گرافیک: گلناز گلچین، ویدئو آرت و تیزر:  سینا همای، نور و اجرای دکور: سجاد هاشمی، طراح صدا: سیاوش بیگی، طراح لباس: زهرا میرآقایی، عکاس: مرتضی رستمی، آهنگساز: محمد جواد توازنی‌زاده، تنظیم: نوید شیخ، ویولون: امیرمحمد میراشرفی، دستیاران کارگردان:  سجاد طاهری و علی احقاقی، مدیر صحنه: مسیح یوسف‌زاده، منشی صحنه: یاسمین خسروشاهی و روابط عمومی: مرضیه کریمی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.