سرویس سینمایی هنرآنلاین: بهمن ارک سال گذشته با همراهی برادرش بهرام ارک فیلم "پوست" را به‌عنوان نخستین فیلم بلند سینمایی کارگردانی کرد که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در بخش نگاه نو و مسابقه سینمای ایران حضور یافت و درنهایت جایزه بهترین فیلم هنر و تجربه را از آن خود کرد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت اکران این فیلم گفت: خودم به اکران اینترنتی فیلم فکر کردم، اما برای اکران فیلم محمدرضا مصباح در مقام تهیه‌کننده باید تصمیم بگیرد، ضمن این که ما قصد اکران فیلم را به این شکل نداریم، چون برای پخش بین‌الملل فیلم برنامه‌ریزی کرده‌ایم و اگر فیلم در بستر اینترنت قرار بگیرد، عملاً فرصت‌هایمان را برای حضور در جشنواره‌های خارجی از دست خواهیم داد. بنابراین بعد از مراحل فستیوالی به اکران فیلم فکر می‌کنیم.

بهمن ارک در ادامه درباره اکران اینترنتی بیان کرد: اکران در سینما و روی پرده عریض جذاب است و اصولاً دسته‌جمعی فیلم دیدن روی پرده بزرگ یک آئین است که به شیوه اکران اینترنتی از دست می‌رود. درواقع این آئین از پرده سینما به گوشی‌ها و تبلت‌ها راه پیدا می‌کند و مناسبات پرده بزرگ و صداگذاری نیز از میان برداشته می‌شود. اکران آنلاین برای برخی از فیلم‌ها بسیار مناسب است، اما در برخی از فیلم‌ها این‌گونه نیست و اتفاقاً می‌تواند ضربه بزند. این‌ در شرایطی است که نمی‌شود جلوی تکنولوژی را گرفت و اتفاقاتی در حال رخ دادن است که نمی‌توان در مقابلش ایستاد. از سوی دیگر باید همزیستی داشت و با آن کنار آمد، بشر امروز با این چالش‌ها همواره روبروست.

این فیلمساز جوان همچنین درباره تازه‌ترین فعالیت خود توضیح داد: این روزها مشغول بازنویسی فیلمنامه یکی از دوستانم هستم که به‌عنوان مشاور در کنارش حضور دارم. ضمن این که مشغول طراحی و نگارش فیلم‌نامه جدید خودم هستم که یک اثر تاریخی افسانه‌ای است درباره توبه شاه طهماسب اول که در دوران اوج هنر نقاشی انجام شد. کار بسیار سختی است و نیازمند زمان است.