به گزارش  هنرآنلاین، کتاب آموزشی "از دف تا کردستان" تألیف حامد سهرابی توسط انتشارات نوای بربط منتشر شد.

این مجموعۀ آموزشی در سه سطح مبتدی، متوسطه و پیشرفته برای هنرجویان دف تنظیم شده است.

سهرابی در خصوص انتشار این کتاب گفت: این کتاب یکی از دغدغه‌های بنده در آموزش اصولی دف بر اساس شیوه و لحن اصیل دف است که در مجموعه‌ای شامل مبانی ریتم، وارم‌آپ‌ها، درس‌نامه‌های مفید ریتم، و تقویت مهارت‌های نوازندگی دف در سه سطح مبتدی، متوسطه و پیشرفته تنظیم شده است.

وی افزود: این کتاب خودآموز نیست و باید هنرجویان زیر نظر مدرس‌های مجرب و باتجربه آموزش ببینند و سعی بر آن شده هنرجویان دف در کنار تقویت مهارت نوازندگی قطعاتی را با معلم خود در سطح‌های مختلف همنوازی و اجرا کنند.

حامد سهرابی در سال ۱۳۷۲ در کرمانشاه به دنیا آمد. از همان سال‌های نخست کودکی به‌واسطۀ آداب و رسوم مردم محلی خود با مراسمات و نواهای عرفانی به ساز دف علاقمند شد. از اساتید او می‌توان به خلیفه حاج‌فرج صفری، بیژن کامکار و سیدعطاالله سلامیه اشاره کرد.

سهرابی با تمرکز بر ساز دف در حوزۀ تدریس و اجرای کنسرت‌ها و فستیوال‌های مختلف در حال فعالیت است. همکاری با گروه‌های مطرح موسیقی در ایران و کسب ۱۷ مقام برتر در جشنواره‌های موسیقی و دف‌نوازی، همکاری با صداوسیمای ملی و استانی به مدت ۱۱سال، پژوهش و تألیف پنج کتاب در حوزۀ دف و دف‌نوازی (از دف تا کردستان، سماع دف. ناگفته‌هایی از دف، هوش نوازندگی و مبانی ریتم برای نوازندگان) بخشی از فعالیت‌های او را دربرمی‌گیرد. او در حال حاضر به تدریس و تربیت هنرجویان و علاقمندان دف اشتغال دارد.