به گزارش هنرآنلاین، هم‌زمان با سالروز تولد مرحوم اسحاق انور خواننده موسیقی ایرانی تک‌آهنگ "نگاه" به آهنگسازی و تنظیم امیر بهزاد منتشر شد.

در این قطعه که به تهیه‌کنندگی نوید نیکبخت و همراهی ارکستر "مترو پلیتن" کشور چک تولید شده، مرحوم اسحاق انور (زاده 1 اردیبهشت 1351 - درگذشته 3 تیر 1398 در تهران) شاعر و خواننده، امیر بهزاد آهنگساز و تنظیم‌کننده، باربد بیات رهبر ارکستر، حمید آداب صدابردار، روشنک کی‌منش و حمیدرضا سوسنی عکس گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند.

امیر بهزاد آهنگساز و تنظیم‌کننده قطعه "نگاه" در توضیح این اثر نوشته بود: "موج دریازده‌ای که تنگه ساحل برایش قفس بود/ هنوز تصویر اولین روزی را که به‌واسطه استاد بهروز غریب‌پور با او آشنا شدم، به خاطر دارم جناب غریب‌پور به من گفت: "امروز می‌خواهم تو را با یک نابغه آشنا کنم" و به‌واقع او چنین بود. مردی مسلط به ادبیات، موسیقی ایرانی و موسیقی غربی و البته سرشار از احساس و نبوغ؛ و از همان روز اول دوستی ما آغاز شد. پس از همکاری‌های مشترکمان در اپرای سعدی و خیام او برای پروژه موسیقی "مانو" به من و نوید نیکبخت پیوست و این گروه فعالیت خود را آغاز کرد. پروژه‌ای بر اساس تلفیق موسیقی ایرانی و موسیقی جز و در میان راه بود که ما را تنها گذاشت. در سن چهل و پنج سالگی و برای ما باورکردنی نبود. چنان شوکه شدیم که تا چند روز حتی نمی‌توانستیم  درباره‌اش صحبت کنیم. جمله‌ای از نوازنده برجسته پیانو این پروژه "جان کایا" را به خاطر دارم که می‌گفت: "صدای او صدای زندگی است" به هر روی این قطعات ناتمام ماند ولی ما امیدواریم که به‌زودی همان قطعات را برای نشان دادن هنر بی‌نظیر او و همچنین به پاس قدردانی از زحماتش آن را منتشر کنیم.

قطعه "نگاه" به آهنگسازی و تنظیم امیر بهزاد و خوانندگی مرحوم اسحاق انور با مجوز شماره ۴۴۰۹-۱۳۹۸ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره مجوز ۲۶۲۹ کتابخانه ملی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

7.84M :حجم فایل صوتی | 00:03:25 :زمان فایل صوتی