به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، سید محمد حسینی؛ وزیر ارشاد در مراسم رونمایی از کتاب زندگینامه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به عنوان "شرح اسم"، طی سخنانی گفت: پرداختن به تاریخ صدساله اخیر به ویژه انقلاب اسلامی، با وجود زحماتی که در مرکز اسناد جمهوری اسلامی و همینطور مرکز مطالعات و پژوهش‌های اسلامی کشیده شده، کافی نبوده است.

وی با اشاره به تحریفات تاریخی که در شبکه‌های معاند با جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد، افزود: بی‌بی‌سی چند روز پیش به برنامه‌ای تحریف شده درباره محمدرضا پهلوی پرداخت، که محتوای آن، چهره این فرد را خدمتگزار و خادم ملت نمایانده بود.

دکتر حسینی نگارش تاریخ را به زبان و قلم خودی ضروری عنوان کرد و دراین‌باره افزود: اگر تاریخ خودمان را خودمان بنویسیم، به جای آنکه دیگران آن را بنویسند، دیگر این تحریفات صورت نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: به همین منظور در زمینه نگارش زندگی امام راحل و روز شمار انقلاب اقداماتی انجام شده که به عنوان مأخذی معتبر در اختیار پژوهشگران و علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وزیر ارشاد در ادامه سخنان خود افزود: کتاب‌هایی که امروز رونمایی شد، نیاز جامعه است. ترجمه این آثار در خارج از کشور و قرار دادن آن در اختیار مردم خارج از مرز نیز، نیاز امروز است و تا کنون اقداماتی در این زمینه انجام شده است. هر چند که انتقاداتی نیز نسبت به آن‌ها وارد شده، اما عمده این انتقادات مربوط به اسناد است. چرا که نویسندگان در نگارش این کتب معمولا با فقر اسناد مواجه هستند.

وی با قرائت شعر "خوشتر آن باشد که سر دلبران، گفته آید در حدیث دیگران" افزود: وقتی این اسناد در کتبی منتشر شود، دیگر کسی نمی‌تواند آن‌ها را تحریف کند. از طرف دیگر می‌تواند دستمایه دیگر محققان و هنرمندان و رمان‌نویسان نیز قرار گیرد.

حسینی در ادامه با اشاره به مستند بودن کتاب "شرح اسم" افزود: نکاتی در این کتاب درج شده که شاید خیلی ‌ها از آن بی اطلاع باشند، مزایای این کتاب این است که تاریخ‌ها را به صورت مستند بیان کرده است. به طور مثال بیان شده که رهبر معظم چه وقت از ایرانشهر به جیرفت تبعید شدند. تاریخ و تبعیدی که شاید خیلی‌ها از آن بی اطلاع باشند.

پایان پیام/ 25