به گزارش هنرآنلاین، محمد غفاری صبح امروز و همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) در مراسم رونمایی از ضریح جدید امامزاذه سید عبدالعزیز روستای دهسرخ در نیشابور، اظهارکرد: امامزاده سید عبدالعزیز یکی از مستندترین و مقدس‌ترین امامزاده‌ها در خراسان‌رضوی است.

وی تصریح کرد: وجود چشمه و مصلی در کنار این امامزاده فضایی بسیارمعنوی در روستای دهسرخ ایجاد کرده است که این معنویات در تاریخ نیز بسیار مسجل ذکر شده است.

غفاری ادامه داد: باید همان‌طور که از نام این روستا نمایان است رنگ سرخ باید در این روستا بیشتر مشاهده شود و از آجرهای سرخ رنگ برای ساخت و ساز استفاده شود زیرا از نظر گردشگران حائز اهمیت به‌شمار می‌رود و سبب جذب آنان می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به درآمدزایی در این منطقه تاکید کرد: در ارتباط و به منظور درآمدزایی، اهالی این روستا با جذب گردشگران و درآمد سالانه باید بتوانند زندگی خود را به بهترین شکل ممکن اداره کنند.

وی افزود: لازمه کسب درآمد میلیاردی برای اهالی این منطقه وجود زیرساخت های مناسب از جمله برق،گاز و جاده است که سبب می‌شود گردشگران بیشتری به این روستا مراجعه کنند و مدت طولانی‌تری نیز اقامت داشته باشند.

غفاری خاطرنشان کرد: برای جذب و اقامت گردشگران در روستای دهسرخ مبلغ 20 میلیون تومان اختصاص داده‌ایم تا برای مردم این منطقه در زمینه وسعت دادن گردشگری و درآمدزایی بستر لازم فراهم شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به زیرساخت‌ها، اظهار کرد: طرح‌های بلند مدت مانند ساخت جاده و بهسازی که دارای هزینه‌های میلیاردی است شاید حدود دو تا پنج سال زمان ببرد، اما برخی طرح‌ها که کوتاه مدت است مانند آب، گاز، تلفن باید سریع‌تر در این ارتباط اقدامات لازم انجام شود.

وی خطاب به مردم و مسئولان این منطقه گفت: به فکر ایجاد طرحی مفید برای جذب گردشگر، اقامت آنان و درآمدزایی باشید زیرا این موضوع می‌تواند در زندگی شما بسیار تاثیر گذارباشد.

غفاری تصریح کرد: از نظر معنویات با وجود امامزاده سید عبدالعزیز، چشمه و مصلی هیچ‌گونه کمبودی در این منطقه نداریم اما از نظر مادی کاستی‌های فراوانی وجود دارد که با الگوبرداری از دیگر مناطق گردشگری کشور می‌توانیم به صورت مطلوب پیشرفت کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: بهترین الگو می‌تواند روستای مشابه‌ای به همین اسم که در کشور وجود دارد باشد و در این راستا باید برویم و ببینیم اهالی آن منطقه چه تدبیری برای جذب و اقامت گردشگران اندیشیده‌اند و ما نیز می‌توانیم از تجربیات آنان بهره‌مند شویم.

وی همچنین با اشاره به بارگاه ملکوتی ثامن الحجج(ع) گفت:با توجه به اینکه زائران تمام اوقات خود را در حرم رضوی سپری نمی‌کنند و از از بازارها و تفرجگاه‌ها نیز بازدید می‌کنند، باید در این منطقه به فکر ساخت ویلا برای اقامت و ایجاد فضاهای مناسب برای گردشگران باشیم تا مدت طولانی‌تری اقامت داشته باشند.

انتهای پیام/ کد 70