سید مجتبی موسوی، دبیر سومین دوسالانه مجسمه سازی شهری درباره برگزاری این دوسالانه به خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین گفت: سومین دوسالانه مجسمه سازی از 15 آذر تا پایان دی ماه در محوطه نگارخانه برگ برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: اکنون شورای انتخاب آثار در حال داوری اولیه آثاری هستند که به سومین دوسالانه ارسال شده است. این آثار در ابعاد کوچک یا بزرگ می‌توانست ارائه شود که در صورت انتخاب هر کدام از آثار بنا به ویژگی‌اشان به نمایش گذاشته می‌شود.

موسوی همچنین درباره برپایی چهارمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی که محل آن از بوستان جوانرمدان به باغ موزه قصر تغیییر کرد نیز گفت: با توجه به اینکه برای برگزاری سمپوزیوم به شرایطی از جمله فضای برگزاری، سهولت در رفت و آمد شهروندان و هنرمندان، تردد ماشین، استقرار تجهیزات و... نیاز داریم در میان گزینه‌های موحود برای برپایی سمپوزیوم مجسمه‌سازی به نظر می‌رسد زندان باغ موزه قصر با توجه به اینکه به تازگی به بهره برداری رسیده است مناسب است. تازگی‌هاشهرداری این محیط را از حالت قبل به مکانی فرهنگی-هنری تبدیل کرده است و ما هم بهتر دیدیم که در شروع به کار این مرکز رویدادی هنری در آن برگزار کنیم.

وی که پیش از این بوستان جوانمردان را گزینه اصلی برپایی سمپوزیوم اعلام کرده بود گفت: بوستان جوانمردان به دلیل برخی ویژگی‌های طبیعی و پستی و بلندی‌هایی که در این بوستان وجود دارد عملا امکان احداث فضای کارگاهی سمپوزیوم را نداشت. به همین دلیل این بوستان از میان گزینه‌ها حذف شد.

چهارمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی از 27 شهریورماه تا 16 مهرماه در باغ موزه قصر برپا می‌شود.

انتهای پیام/31/34