به گزارش هنرآنلاین، به سفارش شبکه آفتاب و حمایت معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما، مرحله تولید تله فیلم ۹۰ دقیقه‌ای "راز برلین" با  حضور سید علی آقازاده استاندار مرکزی، دبیقی مدیر کل صدا و سیمای استان و جمعی از مدیران فرهنگی در اراک آغاز شد.

"راز برلین" به تهیه‌کنندگی سعید مرادی و کارگردانی سامان مراد حسینی با ساختاری نمایشی و محوریت دینی، تهیه و تولید و بزودی از شبکه یک سیما  و شبکه استانی آفتاب به روی آنتن خواهد رفت.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مانیا، دختری از ارامنه شهر اراک به تازگی پدر خود را بر اثر سرطان در شهر برلین آلمان از دست داده است؛ پس از مراسم چهلم پدر در مواجهه عمه خود با مادر و عمویش، پیرامون سهم الارث خانواده متوجه می‌شود که نام اصلی او فاطیما بوده است و بعدها نام او را مانیا گذارده‌اند. عمه به مانیا می‌گوید که برادرزاده او نیست و او مسلمان زاده‌ای است که آنوش و اریک، وی را به فرزندخواندگی پذیرفته‌اند. چرا که آنها توانایی بچه‌دار شدن نداشته و آنوش نازا بوده است. عمه هاسمیک مدارک جدی‌ای را از پرورشگاهی در مشهد به مانیا می‌دهد و مدعی است او سهمی از ارث برادر را نخواهد بردو ...

این پروژه با حضور بازیگرانی همچون:  فریبا جدی‌کار، سیامک اطلسی، نیلوفر شهیدی، فرخنده فرمانی‌زاده، لیدا عباسی، امیرکرمی، جعفر طریقتی، پوریا رضایی و نیز نویسندگی محسن جسور تولید می‌شود.