به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس، شهرام کرمی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی به مناسبت برگزاری همایش ملی تئاتر سردار آسمانی پیامی منتشر کرد که متن این پیام بدین شرح است:

"شهادت هنر مردان خداست

"بی‌گمان آنانکه بی‌ریا و خالص بزرگترین سرمایه این جهانی خود را که همانا جان و زندگی است در طبق اخلاص می‌گذارند تا دنیا را از شر و بدی محفوظ بدارند هنرمندانی بزرگ‌اند.

تئاتر مظهر تقابل و تضاد است تضاد نیکی و بدی سپیدی و سیاهی، خیر و شر.

هنرمند متعهد می‌کوشد تا با شناخت کامل جهان خود، تیرگی‌ها و بدی‌ها را با شیواترین بیان به مخاطبانش بنمایاند که از دریچه این نمایش آنان را به تفکر و تدبر وا دارد.

و ما حصل این تلاش بی‌گمان قدمی است در راه روشنی.

جایگاه و شان شهدا و مدافعان وطن بر کسی پوشیده نیست در این میان اما برخی چهره‌ها به سبب افکار، کردار و منش ویژه‌شان، شانی متعالی می‌یابند و تاریخ بی‌گمان موثر از نام و اثر آنها خواهد بود.

شهید بزرگوار سردار سپهبد قاسم سلیمانی نیز از این زمره‌اند. مردی والا که در عین بی‌ادعایی تاثیری سترگ در جهان اسلام در تاریخ معاصر داشتند.

بازنمود و نمایش گوشه‌هایی از این تاثیر شگرف به مدد هنر مردمی تئاتر، کم‌ترین رسالتی است که هنرمندان ارجمند این وادی می‌توانند ادا نمایند.

همت و تلاش ارزنده تمام هنرمندان و دست‌اندرکاران نخستین همایش سردار آسمانی را ارج نهاده و از درگاه پروردگار مهربان برای همه عزیزان پیروزی و سربلندی آرزومندم."

 انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس  بنیادفرهنگی روایت فتح با هدف تکریم شخصیت، ایثار و سال‌ها مجاهدت سردار سرافراز سپاه اسلام، مجاهد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و نیز ترویج فرهنگ مقاومت و پایداری با همکاری و مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی و مجموعه فرهنگی گردشگری عباس آباد همایش ملی تئاتر خیابانی "سردار آسمانی"را برگزار می‌کند.