سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: کتاب "اتهام" مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه در مجموع هفت داستان با عناوین "گزارش ترک وطن"، "شهر اشباح"، "زندگی یک توسن تیزپا"، "خیلی نزدیک، خیلی دور"، "پاندمونیوم"، "روی صحنه" و "قارچ سرخ" است. اگرچه هر داستان به واقعه‌ای متفاوت با شخصیت‌هایی مجزا می‌پردازد، اما می‌توان این کتاب را یک مجموعه آثار با درون‌مایه‌ای مشترک در نقد دوره کیم ایل سونگ دانست. 

"به جای مقدمه"، "موخره"، "یادداشتی از دو هی‌یون نماینده ائتلاف شهروندان برای نقض حقوق بشر و پناهندگان کره شمالی" و "به جای سپاسگزاری" عناوینی است که ضمیمه کتاب هستند.

بندی نام مستعار نویسنده به معنای کرم‌شب‌تاب است. او عضو کمیته مرکزی انجمن نویسندگان چو سان، انجمن نویسندگان حکومتی کره شمالی است. بندی در سال 1950 به دنیا آمده است. در دهه 1970 با انتشار آثارش در مجلات کره شمالی، به شهرت رسید.

این کتاب به سختی و اصطلاحا (قاچاقی) از کشور کره شمالی خارج شده و ترجمه و نشر یافته است.

در بخشی از موخره کتاب درباره چگونگی خروج "اتهام" از کره شمالی نوشته شده است: "انتشار این اثر داستانی در کره جنوبی که رژیم کره شمالی را به تندی نقد و هجو می‌کند و نوشته مردی است که هنوز در کره شمالی و تحت حاکمیت همان نظام، زندگی و کار می‌کند، بیش از هر چیز کاری تاریخی است. در شصت سالی که از تقسیم شبه جزیره کره می‌گذرد، هیچ اثری شبیه به آن منتشر نشده است. اگرچه هر از گاهی خاطرات و آثار داستانی پناهندگان اهل کره شمالی با لحن انتقادی مشابه منتشر شده‌اند، نگارش تمامی آن‌ها پس از فرار نویسندگان‌شان به جهان آزاد صورت گرفته است. هرگز از نویسنده‌ای که هنوز در کره شمالی زندگی می‌کند اثری در محکومیت رژیم ضد دموکراتیک و سرکوب‌گر کره شمالی منتشر نشده است".

در بخش "به جای مقدمه" شعری از بندی که در نسخه اصلی "اتهام" ارائه شده آمده است:

آن مرد سالخوره باختر زمین

با ریشی بسی انبوه، چنین گفت چنین:

کاپیتالیسم دنیای ظلمت است و اهریمن

حال آن که کمونیسم جهانی دیگر است

من، بندی، از این جهان به اصطلاح نورانی

که ناگریز به تابیدنم دراین جهان ظلمانی

در پیشگاه جهانیان اعلام می‌دارم

که آن روشنایی ظلمت است، ظلمتی تو در تو

چون تب پایان سال که در آن نیست حتی کورسویی

کتاب "اتهام" داستان‌هایی از کره شمالی نوشته بندی با ترجمه مسعود یوسف حصیرچین در شمارگان 1100 نسخه و با قیمت 25 هزار تومان توسط انتشارات ققنوس نشر یافته است.

photo_2020-01-25_13-20-17