سرویس استان‌های هنرآنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در جریان این گالری‌گردی گفت: در راستای حمایت و پشتیبانی از هنرمندان و فرهنگ‌وران، علاوه بر دیدار سرزده از اصحاب فرهنگ و هنر به بازدید از مکان‌هایی که با ارائه آثار فرهنگی و هنری تلاش دارند تا جامعه‌ای زنده و پویا داشته باشیم، می‌پردازیم.

صابر سهرابی ادامه داد: ایمان دارم که آینده از آن فرهنگ و هنر است و همه جهان به سوی فرهنگ و هنر گام بر خواهند داشت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس افزود: کسانی که امروز در زمینه فرهنگ و هنر و اقتصاد و کسب و کار آن فعالیت دارند، کاری بس بزرگی انجام می‌دهند. آنان نگاهی ژرف دارند و با همان نگاه برآنند تا به پیشرفت سطح فرهنگی و هنری کمک کنند.

وی اضافه کرد: آن‌گاه که با دیده ژرف‌نگرانه و موشکافانه آثار هنری را بررسی کنیم به ضعف‌ها، قوت‌ها و تفاوت‌های اندیشه‌ای و تکنیکی آن‌ها پی می‌بریم، زیرا شناخت از ذات و درون مایه هنر سرچشمه می‌گیرد.

نگارخانه جم میزبان "هنرمندان معاصر" و "چشم شهر" در نگارخانه سرو

۴۵ اثر از مجموعه آثار ۳۰ هنرمند معاصر ایرانی در رشته‌های نقاشی، طراحی، خوشنویسی، خط‌نقاشی و دیگر سبک‌های خوشنویسی در ابعاد بزرگ در نگارخانه جم شیراز  با عنوان "کلکسیون پاییز" به نمایش درآمده است. این نمایشگاه به جز روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در بلوار شهید آیت‌الله ربانی شیرازی (ره) میزبان هنردوستان است. همچنین برگزیده‌ای از آثار نقاشی معاصر شیراز نیز تا چهارم دی‌ماه در نگارخانه سروناز جنب میدان قصرالدشت به نمایش گذاشته شده است که شامل نقاشی‌های ۱۲ هنرمند؛ هادی جمالی، بهرام دبیری، کامبیز درم‌بخش، فیروزه صابری، بهنام کامرانی، شهرام کریمی، کاکو ( شیوایی)، حسین ماهر، قاسم محمدی، منوچهر معتبر، حسن موریزی‌نژاد و امید مشکسار است.

الهه بهرامی