سرویس استان‌های هنرآنلاین: شرکت‌ گل‌های شیدا به مدیریت هنرمند سرشناس آملی خسرو علیزاده، اخیرا کنسرت گروه کُر شیدا را در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل برگزار کرد. در این برنامه، گروه کر شیدا، ترانه‌هایی قدیمی را با تنظیم مهدی حسن‌زاده به اجرا در آورد.

در این اجرا حضور چند نوازنده حرفه‌ای در کنار جوان‌ترها و نیز استفاده از هنرجوهای نوجوان تا میانسال در گروه کر، جالب به نظر می‌رسید.

خسرو علیزاده خواننده آملی و نیز سرپرست گروه کر شیدا درباره این کنسرت گفت: قبل از هرچیز تشکر ویژه دارم از تمامی نوازندگان گروه که بدون هیچ منتی این همکاری را پذیرفتند. خصوصا جناب مهدی حسن‌زاده که زحمت سرپرستی نوازندگان و تنظیم گروه بر عهده ایشان بود و با رفتار و منش خود،  یک همدلی خوب در گروه ایجاد کردند که واقعا قابل تقدیر است.

مدیر آموزشگاه آوای شیدا ادامه داد: بیشتر خوانندگان گروه کُر شیدا که متولدین دهه‌های پنجاه تا هشتاد بودند، تنها در یک یا دو کنسرت آموزشگاهی روی صحنه رفته بودند و بواسطه سال‌ها آموزش ردیف آوازی و ادوات تحریر و تصانیف متعدد، به دلیل عدم اجرا، تقریبا همه آنها احساس سرخوردگی و نومیدی داشتند و امیدی به آینده موسیقی و خوانندگی در آنها وجود نداشت! حتی ترس من این بود که شاید برخی جذب محافلی شوند که در شأن آنها نباشد و از مسیر اصلی خوانندگی دور شوند. خصوصا  هنرجویان خانم بیشتر مرا ترغیب می‌کردند که با تصمیم درست در کنار آقایان؛ بتوانند همکاری کنند.

علیزاده ادامه داد: نهایتا بهترین کاری که می‌توانستم برای این عزیزان انجام دهم، اجرای یک کنسرت رسمی با حضور نوازندگان حرفه‌ای بود و خوشبختانه با تمام سختی‌ها و مشکلات فراوان، تعداد ۲۴ خواننده کُر آماده شدند که از میان آنها چند نفر نیز به عنوان تک‌خوان کارشان را اجرا کردند. در دو شبِ کنسرت استقبال پرشوری از گروه شد و صمیمانه از شهروندان هنردوست تشکر می‌کنم.

خسرو علیزاده در مورد رضایت خود و مخاطب از اجرا اظهار داشت: اعتقاد دارم کار بی‌ایراد نبوده و نقایصی هم داشت. اما زیبایی اجرای زنده در همین اتفاقات غیرمترقبه آن است. این بچه‌ها برای اولین بار روی صحنه در یک کنسرت رسمی هنرنمایی کردند و به همه خوانندگان گروه جانانه تبریک می‌گویم و آن حس پدرانه‌ام نسبت به اتفاقات قشنگ‌تر و زیباتر، مسئولیتم را نسبت به آنها بیشتر خواهد کرد. خوشحالم از اینکه توانستم به آنها بیاموزم صدا فقط یک بخش از کار هست، مابقی ساختار شخصیت، احترام به مردم، عشق، تلاش و ایمان به کار است که می‌تواند از آن صدا یک هنرمند خوب تحویل جامعه دهد.

این هنرمند آملی راجع به نوع اجرا گفت: ما کارها را به صورت اُنیسون یا تک خطی اجرا کردیم جز چند مورد در اورتورها و البته امیدوارم در اجراهای بعدی، فواصل را بخوبی کار کرده و آنچه که زیباتر هست اجرا کنیم. ترانه‌های قدیمی را نیز به خاطر تجدید خاطره و نوستالژیک بودنش انتخاب کردم که بازخورد بسیار خوبی هم داشت.

وی راجع به توجیه اقتصادی چنین برنامه‌هایی گفت: متاسفانه برای مسائل مالی اجرای چنین برنامه‌هایی باید دست‌آویز اداراتی شد که فقط می‌توانند بلیت‌های اندکی خریداری نمایند که آن هم نیامدنشان و صندلی خالی و حواشی بعد از اجرا بسیار آزاردهنده است. به همین دلیل ما در این اجرا هیچ حمایتی نداشتیم جز یکی از عزیزانم که همیشه تشویق مادی و معنوی‌اش باعث می‌شود که من بیشتر و پیگیرتر کارهایم را انجام دهم. باتوجه به محفوظ بودن اسم‌شان برایش آرزوی سلامتی روز افزون دارم.

مدیر شرکت گل‌های سیمرغ شیدا افزود: برای آینده نزدیک در صدد یک اتفاق خوب دیگر هم هستم که یک اجرای بسیار متفاوتی را روی صحنه ببرم. من آهنگساز یا رهبر ارکستر نیستم،  اما قصد دارم اشتیاقم را با این تجربه بسیار اندکم محک بزنم. البته حتما از استادها و دوستان صاحب نظرم مشورت خواهم گرفت و در آن پروژه من و پسرم فرزاد، به عنوان خواننده اصلی به همراه دیگر عزیزانم اجرا خواهیم کرد.

خسرو علیزاده در پایان افزود: حضور محترم  ریاست اداره فرهنگ آمل و حمایت‌شان از این برنامه و ریاست محترم و اعضای انجمن موسیقی و هنرمندان برجسته شهر در شب اول خیلی من را شرمنده کرد و در شب دوم نیز از حضور محترم دکتر محمدی ریاست اسبق ارشاد و جناب بهمنی ریاست محترم میراث فرهنگی و هنرمندان برجسته شهر، کمال تشکر را دارم.