سرویس استان‌های هنرآنلاین: در پیام صابر سهرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس به مناسبت آغاز هفته وحدت آمده است: گسترش فرهنگ اسلامی باعث توسعه وحدت می شود.

هفته وحدت از ابتکارات سرنوشت‌ساز امام راحل عظیم‌الشأن است که تا به حال بخش عمده‌ای از توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است و اهمیت وحدت و اتحاد .

پیامبر رحمت و مهربانی حضرت رسول اکرم، مسئولیت بسیار مهم ختم نبوت و ابلاغ دین اسلام را به خوبی ادا کردند و تعالیم جامع و انسان ساز اسلام، از جمله، وحدت امت اسلامی را بصورت ملموس و با توجه به  ظرفیت های فکری و اجتماعی جوامع بشری بر آنان ابلاغ نمود.

 گسترش فرهنگ اسلامی، به عنوان یکی از ارکان وحدت می تواند در توسعه و استحکام امت واحد نقشی بی بدیل ایفا نماید .

 وحدت اسلامی در سیره نبوی به بیان محورهای مهم اقدامات آن حضرت در بسترسازی زمینه های اعتقادی، اخلاقی و رفتاری اتحاد در فرهنگ اسلامی می پردازد.

در این مجال آگاهی بخشی به جامعه، مبارزه با تعصبات غیرمنطقی جاهلانه، طرد قومیت گرایی افراطی، تبیین اعتقاد به توحید به عنوان محور وحدت، طرح حقوق مشترک انسانی و به کارگیری اخلاق اسلامی مهمترین محورهای دین مبین اسلام است که توسط خاتم الانبیاء والمرسلین در فرهنگسازی بعنوان الگوی حسنه برای مسلمانان به امانت سپرده شده است .

اینجانب ضمن تبریک هفته وحدت به امت واحده اسلامی تاکید می نمایم همه مسلمانان در اقصی نقاط کره زمین باید با تمسک به کلام الله مجید و عمل به آیه و اعتصموا بحبل الله موجبات رضایت خداوند متعال را فراهم آوریم.

الهه بهرامی