به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی عصر چهارشنبه 18 مهرماه با حضور در دبیرخانه بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از دبیر، داوران و برگزارکنندگان جشنواره قدردانی کرد.

حسینی با حضور در جلسه داوری مسابقه نمایشنامه نویسی این جشنواره با اشاره به اهمیت جشنواره تئاتر فتح خرمشهر گفت: جشنواره تئاتر فتح خرمشهر رویدادی ملی است و افزایش آثار جشنواره در این دوره بیانگر ظرفیت موضوع فتح خرمشهر برای بیان در هنر و توجه هنرمندان به این موضوع و ظرفیت است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت مشارکت نهادها و مراکز مختلف در هنر تاکید کرد و گفت: مشارکت نهادها و مراکز مختلف در هنر، تاثیر کوتاه مدت و بلند مدت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دارد و ضرورت دارد که اهمیت و تاثیر هنر در جامعه تبیین شود.   

حمیدرضا آذرنگ، دبیر بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر نیز گفت: موضوع فتح خرمشهر از مهمترین رویدادهای کشور است که به حمایت و مشارکت نیاز دارد اما متاسفانه برخی نهادها و سازمان ها همکاری نمی کنند.

photo_۲۰۱۹-۱۰-۱۰_۱۵-۰۷-۵۱

وحید لک، قائم مقام دبیر جشنواره نیز با ارائه گزارشی از جشنواره گفت: جشنواره در چهار بخش تئاتر صحنه ای، تئاتر محیطی و خیابانی، نمایش های کوتاه و مسابقه نمایشنامه نویسی برگزار می شود که حدود 500 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که نسبت به دوره های افزایش قابل توجهی دارد و بیانگر این است که هنرمندان تئاتر در زمینه فتح خرمشهر و مقاومت فعالیت می کنند.

نادر برهانی مرند، محمد امیر یاراحمدی داوران مسابقه نمایشنامه نویسی بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر، مهدی افضلی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی، هنری رودکی و مجید فروغی، مدیر روابط عمومی معاونت امور هنری در این نشست حضور داشتند.