به گزارش هنرآنلاین، محمدحسین جعفری، قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی، شب گذشته (3مرداد) در مراسم رونمایی از اثر هنری "بخوان به نام پروردگارت" در نمایشگاه قرآن کریم این استان، اظهار کرد: هنوز آمار بازدیدکنندگان از نمایشگاه به درستی مشخص نیست ولی تاکنون پنج هزار قطعه بن به ارزش 20 هزار ریال در این نمایشگاه به فروش رفته است.

وی با تاکید براینکه از تمامی اهرم های اطلاع رسانی برای آگاه کردن مردم از برپایی نمایشگاه علوم قرآنی استفاده شده است، افزود: گرچه کمیت افراد بازدیدکننده از نمایشگاه قرآن امسال در مقایسه با سال های قبل کاهش یافته است اما کمیت نشان می دهد از هر 10 نفر هفت نفر از این نمایشگاه خرید کرده اند.

معاون مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: سمت و سوی نمایشگاه های قرآن رفتن به سمت معرفی قرآن با زبان هنر و استفاده از موسسات قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با 30 غرفه در فضای یک هزار و 500 متری برپا شده است، گفت: 10 غرفه از این نمایشگاه نشر مکتوب و نرم افزار های قرآنی، 10 غرفه آثار هنری و 10 غرفه دیگر امورات جمعی از قبیل عفاف و حجاب و نماز را در معرض دید عموم قرار داده اند.

جعفری، فضای مجازی، عفاف و حجاب و کودک و نوجوان را از غرفه های این نمایشگاه ذکرکرد و اظهار کرد: 320 عنوان کتاب و حدود یک هزار و 200 نرم افزار در این نمایشگاه با تخفیف 40درصدی عرضه شد.

وی اعتبار لازم برای برپایی این نمایشگاه را 500 میلیون ریال ذکر و اظهارامیدواری کرد: نهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان جنوبی سال آینده در فضایی بزرگتر برپا شود.

گفتنی است، در پایان اثر هنری "بخوان به نام پروردگارت" که اثری نفیس از 12 هنرمند استان خراسان جنوبی به سرپرستی استاد محمد استانستی از اساتید دانشکده های هنر تهران با موضوع مبعوث شدن حضرت رسول (ص) به پیامبری می باشد رونمایی شد.

انتهای پیام/64