به گزارش هنرآنلاین، سیدمرتضی اسماعیلی‌طبا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم امروز با اشاره به گرانی کاغذ اظهار کرد: از اواخر سال گذشته افزایش قیمت کاغذ موجب شد که مشکلاتی برای ناشران به وجود بیاید.

وی با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت در حال فراهم کردن زمینه تثبیت قیمت کاغذ و کنترل بازار هستند، تصریح کرد: فرآیندی تعیین شده است که بخش خصوصی حمایت شود و با نظارت دولت و حمایت بانک‌ها کاغذ وارد کشور شده و در بین ناشران توزیع شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه اگر تمام دستگاه‌های اجرایی تعامل کنند شاهد کاهش قیمت کاغذ خواهیم بود، اضافه کرد: گرانی کاغذ اثرات نامطلوبی در حوزه نشر و چاپ داشته و امیدواریم با برنامه ریزی‌های صورت گرفته قیمت کاغذ را متعادل کنیم.

اسماعیلی‌طبا در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در 380 کانون مساجد استان برنامه‌های خوبی برای اوقات فراغت و ماه رمضان پیش‌بینی شده است، ادامه داد: در ماه رمضان بخش‌های قرآنی کانون‌های مساجد فعال‌تر از گذشته خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری جشنواره رسانه‌های دیجیتال را در استان برگزار خواهیم کرد، اضافه کرد: در مهرماه سال جاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب حوزه و نمایشگاه یاد یار (ویژه تجهیز کتابخانه های مدارس) در تاریخ دیگری برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر نیازمند پژوهش محوری است، خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در بیش از 20 محور که شاخص‌های فرهنگی استان هستند، پژوهش‌های میدانی و پیمایشی انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش‌های فرهنگی برای تصمیم گیری در امور فرهنگی به شورای فرهنگ عمومی استان کمک می کند، تصریح کرد: از پایان نامه‌ها و پژوهش‌هایی که در حوزه فرهنگی باشند، در شورای پژوهشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تایید شوند و موضوعات آن در مورد مشکلات استان باشد، حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/62