به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، لادن حیدری امروز چهارشنبه 10 مهر، در افتتاحیه نهمین دوره بین‌المللی نمایشگاه کتاب کردستان در سنندج با اشاره به این که معجزه دین اسلام کتاب مقدس قرآن است، اظهار داشت: دین و آیینی که بامطالعه و علم آغاز شود مهم‌ترین پایه آن یادگیری و علم‌آموزی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: برنامه‌هایی هم‌چون برپایی نمایشگاه کتاب ثمرات فرهنگی زیادی به دنبال دارد؛ بنابراین باید این حوزه تقویت شود تا عرضه و فروش کتاب به مطالبه عمومی تبدیل شود.

او اضافه کرد: مهرماه زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها فرصت خوبی برای ایجاد شرایط و محیط مناسب عرضه کتاب است.

حیدری ادامه داد: صحبت از کتاب و کتاب‌خوانی باید از حالت شعاری خارج و جنبه عملی پیدا کند. علم، ادب، هنر، هوش و ذکاوت ایرانی‌ها همواره زبان‌زد جهانیان بوده و باید این توانایی‌ها بیش‌ازپیش تقویت شود و در این مسیر چاره‌ای جز بالا بردن علم و دانش مردم نداریم.

او تصریح کرد: هرچند سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگی زودبازده نیست ولی ثمرات آن کشور را در مقابل هجمه‌های دشمنان حفظ می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه‌یافتگی را کمترین دستاورد حمایت از صنعت چاپ و نشر خواند و یادآور شد: پایین بودن سطح مطالعه موضوعی است که بیشتر از تلاطم اقتصادی در جامعه فاجعه‌بار است.

در ادامه مراسم قادر آشنا مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، طی سخنانی گفت: امروز اولین نمایشگاه استانی کتاب کشور هم‌زمان در کردستان و خراسان شمالی گشایش می‌یابد.

او اضافه کرد: ۲۸ نمایشگاه کتاب استانی سال گذشته برپا شد که ۶۰ میلیارد تومان در این نمایشگاه‌ها کتاب به فروش رفت. ازجمله برنامه‌های ما تا پایان امسال برپایی ۳۲ نمایشگاه در ۳۱ مرکز استان و یک شهرستان در سطح کشور است. شرکت در  نمایشگاه‌های بین‌المللی واقع در ۱۸ کشور مختلف دنیا هم از دیگر برنامه‌های ما در سال‌جاری است. نمایشگاه‌های کتاب فقط متعلق به ادارات کل ارشاد نیست و برپایی آن عزم جدی می‌طلبد و همه باید کمک کنند.