مصطفی آقامیری در گفتگو با خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین ضمن مثبت دانستن وضعیت هنر نگارگری کشور، گفت: اوضاع نگارگری در حال حاضر خوب است به خصوص ما که شخصا فعالیت‌هایمان را برون مرزی کرده‌ایم. الان آثار نگارگری در دنیا قیمت خوبی دارد به همین دلیل بهتر است که معاونت هنری در این زمینه وارد شود و این کار را به صورت کانالیزه هدایت کند. چون هنرمندان به درستی هدایت نمی‌شوند گاهی اوقات به بیراهه می‌روند اما اگر دولت از هنرمندان حمایت کند ارز وارد کشور می‌شود.

آقامیری با ابراز خرسندی از برگزاری اکسپو 91 وزارت ارشاد اظهار کرد: من در توصیف این حرکت وزارت ارشاد مثال خون در قلب را می‌زنم. وقتی دائما جایی انرژی تولید شود اما مصرف نشود، انرژی دفع می‌شود. اکسپو دقیقا رگ حیاتی جریان هنر کشور ماست. هنگامی‌که هنرمند نتواند آثار خود را ارائه دهد قطعا از پویایی و انگیزه اش کاسته می‌شود. ما نمی‌توانیم اهمیت اقتصاد هنر را انکار کنیم. مسئله اقتصاد هنر در اولویت است که چرخ دنده‌های هنر را روغن کاری می‌کنند و می‌تواند هنرمند را به سمت پویایی سوق دهد.

این هنرمند نگارگر درباره فعالیت‌های هنری و آموزشی خود نیز گفت: آتلیه‌ای دارم که همزمان دو روز در آتلیه هستم و یک روز در دانشگاه تدریس می‌کنم. اکنون هم روی تابلویی کار می‌کنم که تذهیب محرابی است و در آن از گل مرغ ایرانی استفاده کرده‌ام و به کلکسیونم اضافه می‌کنم.

وی در پایان ضمن اشاره به استقبال جوانان به هنر نگارگری گفت: استقبال جوانان از هنر نگارگری فوق العاده است. شاهد این موضوع هم فعالیت‌ها و آموزش‌هایم است. من از 8 صبح تا 10:30 شب به طور مداوم در حال آموزش هستم و اگر شبی کارم در این ساعت تمام شود به خودم تبریک می‌گویم. تنها در آموزشگاه و آتلیه من 400 هنرجو مشغول هستند این نشان دهنده اقبال جوانان نسبت به هنر نگارگری است. به خصوص بچه‌های شهرستان‌ها خیلی در این زمینه کار می‌کنند. در عین حال هنوز هم جوابگوی اشتیاق جوانان نسبت به این هنر نیستیم به طوری که به رغم فعالیت‌های شبانه روزی هنرمندان نگارگر باز هم اشتیاق و انگیزه جوانان نسبت به این تلاش ما افزون است.

انتهای پیام/31/34