سرویس تجسمی هنرآنلاین: مسعود عربشاهی هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز روز دوشنبه ۲۵ شهریورماه بر اثر عارضه قلبی در سن ۸۴ سالگی درگذشت. پسر این هنرمند ضمن تایید خبر اعلام کرد این نقاش پیشکسوت در بیمارستان عرفان دارفانی را وداع گفت.

مسعود عربشاهی متولد ۱۹ شهریور سال ۱۳۱۴ در تهران بود. اما اصالت او به روستای "کهک" در شرق اصفهان، می‌رسد. عربشاهی در سال 1335 وارد هنرستان پسران تهران شد و مراحل هنر آموزی را با اشتیاق ادامه داد.

او اصول آکادمیک نقاشی را نیز به خوبی آموخت و در محضر محمود اولیاء به شناخت نقاشی واقع‌گرا و رنگ‌های طبیعت و دستیابی به طراحی دقیق اشیاء و انسان نایل شد.

او در سال 1340 ازدواج کرد و صاحب 2 فرزند است.

این هنرمند در هنرکده هنرهای تزئینی به فراگیری هنر پرداخت و در دوره کارشناسی علاوه بر نقاشی و مجسمه سازی، تجربیاتی در معماری داخلی کسب کرد. در آثار عربشاهی نقش مایه‌های کهن و اساطیر ایرانی و بین النهرینی مشاهده می‌شوند.

او از نقاشان وابسته به شیوه سقاخانه‌ای نیز محسوب می‌شود که به همراه نقاشان هم دوره خود، "گروه آزاد نقاشان و مجسمه سازان" را در سال 1353 تشکیل داده‌اند.

برپایی نمایشگاه‌های آثار نقاشی و مجسمه به همراه کسب جوایز متعدد در داخل و خارج از کشور در کارنامه هنری عربشاهی دیده می‌شوند. آثار این نقاش و مجسمه‌ساز در موزه هنرهای معاصر تهران، موزه هنرهای زیبا (سعد آباد)، موزه هنرهای معاصر کرمان و مجموعه‌های خصوصی در ایران و امریکا نگهداری می‌شوند.