امیر دژاکام درباره نمایش "ساقی" به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: کارگردان‌ها در مراحل مختلف زندگی به دلایل مختلفی متن‌های نمایش برای اجرا را انتخاب می‌کنند زمانی علایق شخصی، علایق هنری و یا علایق جمعی دلیل این انتخاب است. با افزایش سن انسان‌ها متوجه می‌شوند علایق جمعی درست‌تر هستند در نمایش "ساقی" نکاتی را دیدم که احساس کردم مردم ایران می‌توانند به آن علاقه‌مند باشند. سعی من اجرای نمایش قابل فهم و درک و مردمی است که شکوفایی این کار در نمایش "نصرت خانوم مادرم و نوروز" دیده شد.

دژاکام در ادامه افزود: نمایش ساقی که به صورت قصه در قصه روایت می‌شود حول واقعه تاریخی شکل گرفته است، زمانی از تاریخ که جعل حقیقت برای کتمان آن صورت می‌گرفت که مربوط به سنه 22 تا 41 هجری است سعی کردیم در "ساقی" حول این محور، قصه و داستان شکل گیرد.

وی درباره تاخیر اجرای نمایش ساقی در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر گفت: آغاز اجرای ما به دلیل مشکلات هماهنگی، مالی و اداری با تاخیر مواجه شد اما تا 10 مرداد حتما نمایش روی صحنه می‌رود.

دژاکام تصریح کرد: گروه تئاتر ماهان یکی از گروه‌هایی است که بعد از یک دوره انقطاعی که در تعزیه و شبه خوانی به وجود آمد تمام سعی خود را کرده است آموخته‌های خود از این گونه نمایش ایرانی را ترویج دهد و در این زمینه کار کند در نمایش "ساقی" نیز آرزو دارم که در جهت تئاتر ملی حرکت کرده باشیم. کارگردانی اثر بر اساس معاصر سازی و شکوفایی در شکل نمایش ایرانی است.

در نمایش "ساقی" که در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر بروی صحنه می‌رود اصغر همت، محبوبه بیات، امیریل ارجمند، علیرضا ناصحی، شکرخدا گودرزی، مرتضی آقا حسینی، خسرو احمدی و جمعی از هنرمندان دیگر ایفای نقش می‌کنند.

انتهای پیام/54/53