سرویس استان‌های هنرآنلاین: محمدکاظم رحمانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا با اعلام این خبر گفت: در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ غنی عاشورای گروه تعزیه عاشورائیان روستای فرهنگی صحرارود میزبان بزرگ‌ترین تعزیه میدانی کشور با عنوان "خورشید در حجاب" است.

محمدکاظم رحمانی گفت: این تعزیه به کارگردانی سیروس دستان و نویسندگی محمود سیمکانی، شهادت اصحاب و یاران امام حسین (ع) در عصر عاشورا و اسارت حضرت زینب (س) و ورود ایشان به شام با حضور ١٨٠ بازیگر و بیش از هزار نفر عوامل اجرایی به تصویر می‌کشد.

وی در ادامه افزود: متن تعزیه "خورشید در حجاب" پس از تحقیق و پژوهش زیر نظر اساتید دانشگاه شیراز و حوزه علمیه سفیران هدایت به مرحله تمرین رسیده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا خاطرنشان کرد: دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی و انجمن هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا نسبت به ماکت قصر یزید، تل زینبیه، قتلگاه مسلم بن عقیل و خرابه شام را با استفاده و بهره‌گیری از الگوها و نقوش اسلامی در محل اجرا، طراحی و فضاسازی کرده‌اند که در روز اجرا رونمایی خواهد شد.

او ادامه داد: این آئین مذهبی پنج‌شنبه ٢١ شهریورماه مصادف با ١٢ محرم ساعت ٣٠:١٦ در تپه‌های حضرت صاحب‌الزمان (عج) روستای صحرارود در ٨ کیلومتری شهر فسا به اجرا درمی‌آید.

پیش‌بینی می‌شود امسال حدود پنجاه‌هزار نفر از عاشقان و ارادتمندان اهل‌بیت (ع) از این آئین مذهبی دیدن کنند. بزرگ‌ترین تعزیه میدانی کشور در صحرارود فسا سال ١٣٨٢ در فهرست آثار معنوی به ثبت رسیده است.

الهه بهرامی