سرویس مد و لباس هنرآنلاین: آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه بین‌المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی عصر روز سه‌شنبه  شهریور در مرکز نمایشگاهی بازار بزرگ ایران "ایران مال" برگزار شد.

در این مراسم چهره‌هایی چون مجتبی شیرقاضی معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت وزارت صمت، افضلی معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت، کیخواه رئیس حراست سازمان صمت استان تهران، سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران، درستی نماینده وزیر در اتاق اصناف و نایب‌رئیس اتاق اصناف، فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران و فاضلی دبیر اتاق اصناف تهران و علی اژدرکش رئیس اتحادیه کفش‌های ماشینی تهران و رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه حضور داشتند.

آئین افتتاحیه اولین نمایشگاه بین‌المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی بدون سخنرانی مسئولین و تنها با بازدید آن‌ها از بخش‌های مختلف نمایشگاه همراه بود.

سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران در سخنانی کوتاه در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین به برخی اهداف و رویکردهای برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و اذعان داشت: با توجه به شرایط اقتصادی وجود، توجه به تولید داخل و حمایت از این نمایشگاه و حتی انجام صادرات از سوی اتحادیه کیف و کفش، تجویز بسیار از دولتمردان و صنعتگران است، این رویداد فرصتی را فراهم کرده تا همه عوامل صنعت از تأمین‌کننده موارد اولیه تا تولیدکنندگان، طراحان و صنعتگران در کنار هم قرار گیرند.

ممبینی ادامه داد: امروز در این نمایشگاه بر این باوریم که کالای ایرانی در این بخش، آماده رقابت با محصولات خارجی مشابه است و امیدواریم حمایت برای برنامه‌ریزی این دست برنامه‌ها بیش‌ازپیش انجام شود.

رئیس اتاق اصناف ایران به موضوع کمک در راستای کاهش هزینه‌های تولید اشاره کرد و تصریح کرد: امید است نمایشگاه پایه‌ای برای صادرات باشد چراکه ما قابلیت رقابت در سطح خارجی را داریم و طراحی‌های صنعت چرم مطابق با نیاز بازار جهانی ما را در این بحث امیدوار می‌کند چراکه آنچه عرضه‌شده قابل‌مقایسه با معروف‌ترین برندهای جهانی باقیمت‌های پایین‌تر هستند.

اولین نمایشگاه بین‌المللی برندهای برتر کفش، کیف و کالای ورزشی در راستای منویات مقام معظم رهبری در نام‌گذاری امسال با عنوان سال رونق تولید ملی و برنامه‌های مدون دولت در اجرای هر چه دقیق تر این امر و پیگیری‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در حفظ و ارتقای وضعیت موجود و به حداکثر رساندن ظرفیت تولید از سوی اتحادیه کفش‌های ماشینی به همراه سایر اتحادیه‌های هم‌صنف کشور برپاشده و از 5 تا 8 شهریور هرروز از ساعت 14 تا 22 میزبان فعالان این هنر صنعت و علاقه‌مندان است.