به گزارش هنرآنلاین، براى نخستین بار، از تاریخ ٢ اردیبهشت ١٣٩٨ به همت دفتر آموزش‌هاى آزاد، کارگاه آموزش آواز ایرانى در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

این کارگاه آموزشى که با استقبال بسیار خوبى همراه بود، دوره ردیف آوازى دستگاه همایون، در فضایى آموزشى، به علاقمندان این هنر آموزش داده شد. 

مدرس این دوره، والا وطن‌خواه، دانشجوى کارشناسى ارشد رشتهٔ تئاتر دانشگاه تربیت مدرس، در خصوص جزئیات نحوه برگزارى این کارگاه گفت: در این کارگاه از ردیف آوازى موسیقى اصیل ایرانى به روایت استاد محمود کریمى جهت آموزش به هنرآموزان استفاده شد. همچنین هنرآموزان با تکنیک‌هاى صداسازى و نت‌خوانى (سلفژ) و پرورش صدا و بیان آشنا شدند.  مضافاً اینکه تصانیف فاخرى که در دستگاه همایون توسط موسیقیدان‌هاى برجسته ایران خلق شده‌اند، به هنرآموزان معرفى و آموزش داده شد.

وطن‌خواه که خود از شاگردان اساتید برجسته آواز موسیقى ایرانى چون بانو هنگامه اخوان، مهندس شاملوکیا و محمدابراهیم ذوالقدر بوده است، افزود: با توجه به این‌که این دوره آموزشى با استقبال دانشجویان مقطع ارشد و دکتراى غیر مرتبط با حوزه هنر- نظیر دانشجویان پزشکى، فنى و مهندسى و علوم انسانى و ... - روبرو بود، ایجاد چنین فضایى مى‌تواند به کشف استعدادهاى هنرى بی‌انجامد.

در خاتمه این دوره آموزشى که با همکارى و مساعدت اساتید و مسئولان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گواهى پایان دوره معتبر از سوى دانشگاه به هنرآموزان اعطا شد. 

با آغاز سال جدید تحصیلى، از تاریخ ١٥ مهرماه ١٣٩٨ دومین دوره آموزش آواز ایرانى همچون روال پیشین برگزار خواهد شد. به زودى علاقمندان شرکت در این دوره مى‌توانند جهت ثبت نام از طریق سامانه اینترنتى دفتر آموزش‌هاى آزاد دانشگاه تربیت مدرس به نشانى www.el.modares.ac.ir اقدام کنند.