سرویس استان‌های هنرآنلاین: مرتضی صادقیان هنرمند جوان آملی پیش از این نمایش‌های "مرگ در می‌زند"، "همه چیز می‌گذرد و تو نمی‌گذری" و  "روی زمین" را به عنوان کارگردان روی صحنه آورده و در نمایش‌های مختلفی از جمله؛ "باورانه"، "هفت ترانه" و "ساعت گرگ و میش" ایفای نقش کرده است. همچنین او در سال ۹۵ نمایش "روی زمین" را در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اجرا کرده است.

صادقیان درباره اجرای نمایش "خواستگاری" گفت: فضای این نمایش کاملا شرقی است و مربوط به ملاک‌ها و دهقانان روسیه قدیم است. ما سعی کردیم با کمک دراماتورژ خود؛ آیدین حق‌پناه آن را امروزی‌تر کرده و به فضای جامعه امروز ایران نزدیک کنیم.

وی افزود: مدت زمان این اثر ۴۵ دقیقه است و در ژانر کمدی قرار دارد. امیدوار هستم "خواستگاری" مورد استقبال مردم هنردوست آمل قرار گیرد.

این کارگردان جوان آملی ادامه داد: حدود ۱۳ شب نمایش را اجرا خواهیم کرد و در ادامه برنامه‌هایی برای اجرای این اثر در شهرهای مجاور چون قائمشهر، بابل و بابلسر داریم.

عیسی نعمتی، آرمان توکل و صبا گوهری بازیگران این نمایش هستند. همچنین مرتضی صادقیان و آیدین حق‌پناه طراحی صحنه؛ محمدجواد ایزدی طراح گرافیک؛ علی نیک‌پور مدیر تولید؛ پدرام جباری مدیرروابط عمومی؛ محمد احمدی‌ منشی صحنه؛ پویان خرمانی، محمد حسین کلوانی و شقایق بدر به عنوان دستیاران صحنه، سایر عوامل این نمایش را تشکیل می‌دهند. 

اجرای این نمایش از روز پنجشنبه ۲۴ مرداد آغاز شده و تا سه‌شنبه ۵ شهریور در مجموعه تئاتر شهر آمل ادامه دارد.