سرویس موسیقی هنرآنلاین: در این مراسم که به همت موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد، صفا آقاجانی اجرای این مراسم را بر عهده داشت. در ابتدای برنامه سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ضمن تبریک جشن تولد هنرمندان متولد مردادماه گفت: چندی پیش با برخی از هنرمندان پیشکسوت از کارخانه "فیروز" بازدید کردیم و در آنجا شاهد اتفاقات خوبی مانند فعالیت ٩٠٠ معلول در این کارخانه بودیم که نشان از وجود یک مدیر کارآفرین را می‌داد. آقای موسوی امروز در جمع ما حضور دارد و از او بابت این فعالیت خیر تشکر می‌کنیم.

او ادامه داد: این روزها شایعات زیادی مبنی بر ادغام موسسات در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به گوش می‌رسد که باید بگویم حقیقت دارد. اما نمی ‌دانم برای موسسه ما چه اتفاقی خواهد افتاد ولی امیدوارم دوستان تدبیر درستی برای این موضوع بیاندیشد.

وی افزود: علاوه بر این در ادامه بحث بازسازی ساختمان جدید موسسه هنرمندان پیشکسوت، از برخی کمک‌‌ها دولتی ناامید شدیم در نتیجه برای ادامه این اتفاق خود دست به کار شدیم. همچنین در صدد هستیم که یک تعاونی چند منظوره برای موسسه راه‌اندازی کنیم که بعدتر توضیحات بیشتری را ارائه خواهم کرد.

همیشه احترام به پیشکسوت‌ها جزو مرسومات بوده است

علی مرادخانی مدیرعامل موزه موسیقی نیز که در این مراسم حضور داشت ضمن تبریک به هنرمندان متولدین این ماه گفت: همیشه احترام به پیشکسوت‌ها جزو مرسومات بوده و جایگاه اجتماعی ویژه‌ای در جامعه ما دارد. به نظرم کسی که مسؤلیتی را بر عهده می‌گیرد باید کاری کند تا در اذهان باقی بماند به همین خاطر به دکتر نوبخت همین مسئله را بیان کردم و از او خواستم برای فرهنگ و هنر حرکتی کند تا در آینده این حرکت باقی بماند.

او ادامه داد: پیشتر موسسه هنرمندان پیشکسوت یک آپارتمانی بود که در شان اهالی هنر نبود و من در همان زمان به مدیرعامل موسسه تاکید کردم قدمی برداشته و برای هنر و اهالی آن کاری کند، او نیز از همان زمان از هیچ تلاشی دریغ نکرده و امروز در اینجا و این سالن شاهد نتایج فعالیت‌های سیدعباس عظیمی هستیم.

وی افزود: تا به امروز شرایط بهتری برای موسسه رخ داده و از این به بعد نیز با کمک شهرداری شرایط مناسب‌تری رخ خواهد داد.

در این مراسم جشن تولد هنرمندان همچون؛ داریوش ارجمند، جلال مقامی، بهرام حصیری، پری امیرحمزه، احمد ابراهیمی، مصطفی قیاس، پروین محبی، پرویز قلی‌زاده، کریم قربانی‌علایی، احمد ناطقی، حسن ضرغامی، محمد طریقتی، داداش مهرآوری، ناصر انصاری، رحیم گلریز خاتمی،  جمشید مجد وفایی، هادی آرزم، محمدحسن محب‌علی، محمد خاویان، سیدناصر هاشم‌زاده‌ هریسی، سیدجواد آشفته، آذر هاشمی، ابوالقاسم عرب و  محمد فیلی با بریدن کیک تولد توسط این هنرمندان برگزار شد. همچنین همسران زنده‌یادان ناصر زرآبادی و پرویز بهرام نیز از حاضران مراسم بودند که به عنوان نماینده تولد همسران مرحوم خود را جشن گرفتند.

جلیل فرجاد، زهرا سعیدی، سعید امیرسلیمانی و رضا بنفشه‌خواه نیز از مهمانان ویژه این مراسم بودند.

در پایان برنامه عظیمی ضمن تبریک روز خبرنگار از اهالی رسانه حاضر در مراسم نیز با حضور اهالی پیشکسوت هنر تقدیر کرد.