به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گروه موسیقی میرزا عبدالله از ایران در جشنواره بین‌المللی موسیقی فولکلور در کرواسی شش اجرا داشت.

یکی از اجراهای این گروه متشکل از مازیار شاهی (تار)، پوریا اخواص (آواز و قیچک)، گوهرناز مسایلی (سازهای کوبه‌ای)، بهناز بهنام‌نیا (عود) و محمد یوسفی (نی) در تلویزیون و پنج اجرا در جشنواره بود.

چندی پیش سفیر کرواسی در دیدار با معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرد گروهی از ایران در جشنواره موسیقی کرواسی شرکت کند. در ادامه گروه میرزا عبدالله با حمایت معاونت امور هنری، دفتر موسیقی و انجمن موسیقی ایران در راستای حمایت از موسیقی ایرانی به این جشنواره اعزام شد.

مازیار شاهی از اعضای گروه میرزا عبدالله درباره جشنواره و اجرای گروه گفت: استقبال از اجرای گروه میرزا عبدالله قابل توجه بود. بیشتر مخاطبان با این که کروات بودند درباره نحوه اجرا، سازها و موسیقی ایرانی پرسش‌هایی مطرح می‌کردند و برایشان جالب بود. بیشتر گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره همراه با حرکات نمایشی حضور داشتند، اما اجراهای گروه میرزا عبدالله که بر موسیقی متمرکز بود، مورد توجه قرار گرفت.