سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "لانچر 5" نوشته و کار مسعود صرامی و پویا سعیدی از 24 تیرماه ساعت 20:30 در سالن سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه است. امیر نوروزی، میلاد چنگی، مجید یوسفی، محمد حق‌شناس، صادق برقعی، مرتضی سلطان محمدی، فرشید روشنی، حامد محمودی، عماد درویشی، مجتبی یوسفی، پوریا عربگری، عرفان امین و هادی شیخ‌الاسلامی در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

نمایش "لانچر 5" موفق به دریافت تندیس بهترین نمایشنامه از نوزدهمین جشنواره دانشگاهی (جایزه اکبر رادی) در سال 95، تقدیر بهترین نمایشنامه از جشنواره تئاتر شهر در سال 96، دریافت تندیس بهترین نمایشنامه در بخش صحنه در بیست و یکمین جشنواره دانشگاهی در سال 97، نامزد نمایشنامه‌نویسی در جشنواره تئاتر فجر در سال 97، تقدیر بهترین بازیگر مرد در بیست‌و یکمین جشنواره دانشگاهی در سال 97،  تقدیر بهترین بازیگر مرد در جشنواره تئاتر فجر در سال 97،  تقدیر بهترین طراحی نور در جشنواره تئاتر فجر در سال 97، ‌‪نامزد چهار جایزه بهترین بازیگر مرد از بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی و نامزد بهترین طراحی نور از بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی شده است.

پویا سعیدی یکی از دو نویسنده و کارگردان این نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون این اثر گفت: "لانچر 5" داستانی جنایی دارد که اتفاقات آن در یک پادگان می‌گذرد. سه سرباز طی یک ماه کشته شده‌اند، یک نفر خودکشی کرده و دو نفر دیگر به قتل رسیده‌اند. مأمور دایره بازرسی در پی حل این پرونده است که طی بازجویی متوجه راز قتل می‌شود. ما در این نمایش یک داستانی جنایی را در موقعیت یک پادگان روایت می‌کنیم.

سعیدی ضمن اشاره به اینکه به همراه مسعود صرامی نویسندگی و کارگردانی مشترک این نمایش را انجام داده است، خاطرنشان کرد: طرح اصلی نمایشنامه را مسعود صرامی نوشته است و پس از آن با کمک یکدیگر تغییراتی در آن اعمال کرده و نمایشنامه را نوشتیم. از بهمن سال 96 تمرین این نمایش آغاز شد و آن را در اردیبهشت ماه 97 در جشنواره تئاتر دانشگاهی روی صحنه آوردیم. سپس پس از وقفه‌ای، آذر ماه 97 تمرینات این اثر را برای جشنواره تئاتر فجر آغاز کردیم. در مجموع به صورت ناپیوسته حدود یک سال و نیم تمرینات این نمایش به طول انجامید.

این نویسنده و کارگردان درباره سبک و فضای اجرایی نمایش "لانچر 5" عنوان کرد: فضای این نمایش رئالیستی مبتنی بر ژانر معمایی و کارآگاهی است. نمایش روایت خطی و کلاسیک دارد که مخاطب با افسر دایره بازرسی پادگان همراه می‌شود.

او درباره طراحی صحنه این نمایش یادآور شد: با توجه به سبک رئالیستی که نمایش در ابعاد بازی، نور و ... دارد، طراحی صحنه نیز رئالیستی است و در آن از فلز استفاده شده است. سقف، کف و دیوارهای اطراف در صحنه دیده می‌شود که نشانگر اتاق بازرسی است به صورتی‌که تماشاگر به صورت ملموس احساس می‌کند که وارد اتاق شده است.

پویا سعیدی درباره موسیقی این اثر اظهار کرد: موسیقی افکتیو است که شامل اصواتی در یک لوکیشن است. موسیقی پایانی تنظیم دوباره‌ای از سرود "ای ایران" است که بازنگری در آن شده و فرم آن عوض شده است.

او درباره تغییراتی که اجرای این نمایش به نسبت اجرا در جشنواره تئاتر دانشگاهی و جشنواره تئاتر فجر داشته‌ است، تصریح کرد: در گروه بازیگران نمایش تغییراتی داشته‌ایم و به نسبت اجرا در دو جشنواره، این اثر اکنون خوش ریتم‌تر و کوتاه‌تر شده است و بخشی از قصه را تغییر داده‌ایم. مخاطبانی که این نمایش را در جشنواره تئاتر دانشگاهی دیده‌اند با این اجرا سورپرایز خواهند شد و تماشاگرانی که به تماشای این نمایش در جشنواره فجر نشسته‌اند، تغییراتی را در این اجرا شاهد خواهند بود.

این کارگردان جوان در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: نمایش "لانچر 5" اثری قصه محور است که همراه با لحظات کمدی و تلخ است. خوشبختانه تاکنون بازخورد مطلوبی از تماشاگرانی که تاکنون به تماشای این نمایش نشسته‌اند، دریافت کرده‌ایم.

دیگر عوامل نمایش "لانچر 5" عبارتند از: دستیار کارگردان: فرشید روشنی و عباس اکبری، طراح صحنه: میلاد ابراهیمی، طراح نور: علیرضا میرانجم، طراح لباس: آیدا میرزاخوانی، موسیقی: پویا نوروزی، عکاس: امیرعلی عزیزی، مدیر تبلیغات: مهسا همتی و طراح پوستر: امیر صداقتی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.