سرویس موسیقی هنرآنلاین: نشست خبری تشریح برنامه‌های تابستانی با عنوان "روی خط زندگی" و جشنواره بین‌المللی فیلم شهر یکشنبه 23 تیر در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

این برنامه با حضور سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و هاشم میرزاخانی رئیس موسسه تصویر شهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران توضیح داد: سازمان دو ظرفیت مهم دارد، یکی ظرفیت‌های متعلق به سازمان شامل امکانات فیزیکی و ساختمان‌ها و فرهنگسراها و خانه فرهنگ‌ها و حدود 30 سالن سینما و 14 موزه و خانه موزه که در اختیار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار دارد.

او ادامه داد: قالب و چارچوب برنامه‌هایمان بر اساس سیاست‌های بیانیه‌ گام دوم انقلاب طراحی شده است. ظرفیت‌های انقلاب را مقام معظم رهبری با جزئیات بیان کرده‌اند. محور اول بیانیه مقام معظم رهبری علم و پژوهش و سپس عدالت محوری و دشمن‌ستیزی و سپس سبک زندگی است. در واقع استراتژی انقلاب در جاهای مختلف را مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند.

اوحدی اضافه کرد: سیاست ما در توسعه مشارکت‌های مردمی در واقع کشف استعدادهای جدید و ارتقا کیفی برنامه‌ها با مشارکت مردم است. برنامه "مهارت در فراغت" در برنامه خانواده صداوسیما با رویکرد استعدادیابی شکل داده‌ایم که این برنامه با مشارکت شبکه یک صداوسیما در حال تولید و پخش است.

او تأکید کرد: در بخش هنری که شامل موسیقی می‌شود، محمد معتمدی برنامه دومش را در عرصه موسیقی به‌زودی برگزار می‌کند. با دیگر هنرمندان هم صحبت کرده‌ایم و برخی از هنرمندان عرصه موسیقی پذیرفته‌اند که در برنامه "هنر برای همه" شرکت کنند. مدرسه بزرگ تئاتر تهران برای نخستین بار هفته گذشته افتتاح شد. کلاس‌ها در سه دوره سنی کودک، نوجوان و بزرگسال با حضور استادان مطرح کشور کار خود را آغاز کرده است. این کلاس‌ها در حوزه‌های مختلف تئاتر مانند بازیگری، کارگردانی، گریم و ... برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همچنین گفت: در حوزه ادبیات باید بگویم که حدود 50 درصد فعالیت‌های سازمان برای تابستان طراحی شده است. کتابخانه سیار هدهد و کتاب پارک را در تابستان داریم. چهارمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی را برگزار می‌کنیم. خانه شعر در باغ‌موزه هنر ایرانی با هیئت امنای جدیدی تأسیس می‌شود. امیدواریم بتوانیم پاتوق شعر را در باغ‌موزه هنر ایرانی داشته باشیم.

وی افزود: شعار برنامه‌های ما برای تابستان، "روی خط زندگی" است که از 18 تیر تا 8 شهریور  برگزار خواهد شد. "مهرآیین" با محوریت دیدار با ۱۱۰ خانواده شهید و ایثارگر در تابستان انجام می‌شود. نقل ادبی  را هم در 110 نقطه تهران برگزار می‌کنیم.

اوحدی گفت: هفتمین جشنواره فیلم شهر سرآمد فعالیت‌های تابستانی سازمان ما بوده و این رویداد روز چهارشنبه 26 تیرماه در پردیس ملت افتتاح می‌شود و اختتامیه در 31 تیر در تالار وحدت برگزار خواهد شد. البته این جشنواره به دلیل کمبود بودجه، با تأخیر برگزار می‌شود. استقبال از این جشنواره بالا بود و بیش از 4200 اثر در 9 حوزه به دبیرخانه رسیده است. امسال "سینمای محله" به جشنواره اضافه شده و در 13 منطقه تهران رویکرد آموزشی داشتیم و شرکت‌کنندگان در دوره‌ها فیلم‌هایی با رویکرد جشنواره ساخته و ارسال کرده‌اند. آثار 50 هنرمند مطرح کشور در حوزه عکس، نقاشی و... تا 18 مرداد در گالری پردیس ملت برپا می‌شود.

او ادامه داد: فودکورت و یک سالن چندمنظوره در پردیس ملت افتتاح می‌شود. همچنین تعداد سالن‌های پردیس ملت تا قبل از جشنواره فیلم فجر بیش از 2 برابر می‌شود. در مجموع 10 سالن به سینماهای پردیس ملت اضافه خواهد شد.

اوحدی در پایان در پاسخ به اتفاقی که در پردیس سینمایی باغ کتاب رخ داده است، گفت: ما به قانون‌مداری قائلیم.