به گزارش هنرآنلاین، محمود علیپور، مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام اظهار کرد: فراخوان جشنواره استانی هنرهای تجسمی در 6 رشته خوشنویسی، نقاشی، کاریکاتور، هنرهای سنتی، گرافیک و حجم در سراسر استان ایلام اعلام و توزیع شده است.

وی افزود: داوطلبان شرکت در این جشنواره در دو رده سنی نوجوانان 12 تا 18 سال و جوانان و بزرگسالان 19 سال به بالا می توانند آثار خود را در زمینه های یاد شده به دبیرخانه این جشنواره واقع در مجتمع فرهنگی ارشاد ارسال کنند.

علیپور گفت: این جشنواره در 4 موضوع بازخوانی ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی با محوریت توجه به ولایت و رهبری، عدالت و ستم ستیزی، مبارزه با استکبار، ایثار و شهادت و مهروزی، بیداری اسلامی شامل تبیین و تبلیغ اهداف و آرمان های حرکت های اسلامی، منطقه تجلیل از مردم بپاخاسته، توجه به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و حضرت امام خمینی(ره) برگزار می شود.

مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام، اهداف این نمایشگاه را به نمایش گذاشتن توانمندی های هنرمندان بسیجی در عرصه های هنری، ارائه الگوهای ارزشمند و اصیل فرهنگ و هنر اسلامی به جامعه، ایجاد رقابت سالم و سازنده بین هنرمندان بسیجی جهت خلق آثار برجسته و ایجاد ارتباط و تعامل فرهنگی بیتشر بین هنرمندان بسیجی عنوان کرد.

وی،با بیان اینکه هر متقاضی می تواند فقط 3 اثر خود را تا ( 10 آبان ) سال جاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال کند، ابراز کرد: این جشنواره با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار می شود.

علیپور یادآور شد: حضور گسترده، پرشور و فعال بسیجیان در عرصه های فرهنگی و هنری کشور، باعث می گردد تا با ارائه الگوهای ارزشمند و اصیل بسترهای مناسب جهت رشد و شکوفایی فرهنگ و ارزش های اسلامی در کشور ایجاد شود.

مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام، گفت: هنر در دهه های اخیر در عرصه مختلف، کاربرد فراوانی داشته و به عنوان ابزار دست ابرقدرت ها و استکبار جهانی به منظور تحمیل عقاید و اندیشه های آنان بر دیگر ملت ها مورد استفاده قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امروز هنرمندان بسیجی می توانند با بهره گیری از ابزار هنر در راستای نشر ارزش های اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان در بین اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان تلاش کنند.

انتهای پیام/64