به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، گنجینه موزه امام علی(ع) در بخش هنر دینی در سه طبقه موزه و در سه بخش تصویرسازی، نقاشی و خوشنویسی به نمایش گذاشته شده است.

طبقه همکف این موزه هم اکنون به نمایشگاه تصویرگری دینی و با مضمون دعا و نیایش اختصاص دارد.این آثار منتخبی است از آثار دومین جایزه جهانی ادیان توحیدی است که با هدف تقویت آموزه های دینی و بیان ظرفیت های غنی هنر تصویرسازی در تبیین مفاهیم معنوی و تعالیم انبیا برگزار شده است و شامل آثار هنرمندانی از ایران، سویس ترکیه، عراق، ایتالیا، کرواسی، تایوان، روسیه و ... است.

در طبقه میانی موزه، نمایشگاه مروری بر آثار خوشنویسی استاد حمید عجمی هنرمند معاصر و مبدع خط معلی است که مضمون آثارش قرآنی و دینی است. تعداد 75 اثر خوشنویسی این هنرمند از گنجینه موزه در قالب خطوط نستعلیق و معلی به معرفی و سیر تطور و تحول آثار و زمینه سازی ابداع خط معلی می‌پردازد.

در طبقه فوقانی موزه نیز بخشی از آثار ارزشمند گنجینه موزه شامل 35 اثر با مضامین مرتبط با نام و سیره و آموزه های حضرت علی (ع) در قالب نقاشی، نقاشی دیجیتال و نقاشی خط از هنرمندان معاصر ایران هم چون: حبیب الله صادقی، آیدین آغداشلو، مهدی حسینی، علی وزیریان، مصطفی گودرزی، رضا عابدینی، ابراهیم حقیقی، آنه محمد تاتاری و هنرمندان دیگر به نمایش درآمده است.

علاقه مندان می‌توانند تا 31 شهریورماه به موزه هنرامام علی(ع) واقع در خیابان ولی عصر(عج)، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره 35 مراجعه کنند.

اثر مصطفی گودرزی

اثر آنه محمد تاتاری با عنوان میلاد

اثر حبیب الله صادقی

اثر علی وزیریان

اثر سوزان وزیری با عنوان کتاب وحی

اثر آنه محمد تاتاری به عنوان حضرت علی(ع)