به گزارش هنرآنلاین، در این نشست رئیس انجمن موسیقی استان اردبیل نیز به برخی کمبود‌ها و مشکلات اشاره کرد و بیان داشت: این انجمن از سال 68 فعالیت خود را آغاز کرده ولی تاکنون هیچ نظارت و حمایتی از سوی تهران شاهد نبودیم.

موسی رجبی‌اصل از برگزاری شش جشنواره موسیقی در استان و همچنین برگزاری اولین جشنواره موسیقی در یک دهه گذشته خبر داد و اظهار کرد: از سال 86 تاکنون تنها یک جشنواره با نام آیینی برگزار شده که ما همچنان دغدغه اجرای چهارمین جشنواره آیینی سراسر کشور را در اردبیل داریم که امیدواریم در این زمنیه مساعدت شود.

وی به بی‌رغبتی مسئولان در حمایت از برگزاری جشنواره‌های موسیقی اشاره کرد و افزود: تنها حامی ما فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده که بخشی از ساختمان مجتمع فدک را در اختیار ما گذاشته است.

این هنرمند به بلاتکلیفی فعالان رشته موسیقی در اعلام نشدن نتیجه آزمون برگزار شده ارزشیابی مربیان ومدرسان اشاره کرد و یادآور شد؛ یکی از دغدغه‌های اصلی ما نبود اعتبار و ساختمان مستقل است در حالی که توان هنری موسیقی در این استان بسیار بالاست.

در ادامه این جلسه تعدادی از روسای انجمن‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان گزارشی از عملکرد خود پرداختند که در این گزارش خبر از موافقت وزارت ارشاد با برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی میلاد سرخ، گردشی بودن برگزاری جشنواره‌ها، تامین و تزریق اعتبار مناسب به انجمن‌های استان‌ها، حمایت جدی از هنر نمایش و تئاتر و فعال کردن گروه‌های هنری و اجرای عمومی آنها به صورت ملی و منطقه‌ای و استانی و همچنین اختصاص اعتبارات ویژه به گروه‌های برگزار‌کنندگان گروه‌های نمایشی بود.

انتهای پیام/62