به گزارش هنرآنلاین، نشست کارگروه تخصصی مد و لباس با حضور کیوان سهرابی مدیر اجرایی بنیاد ملی مد و لباس و دبیر این کارگروه و مدیران کل، معاونان و کارشناسان ادارات کل استان های فارس، خراسان شمالی، قزوین، لرستان، کردستان، البرز، مرکزی، خراسان جنوبی، مازندران، کهیلویه و بویراحمد، گلستان در استان اردبیل برگزار شد.

سهرابی در این نشست با اشاره به دستاوردهای این کارگروه گفت: در این کارگروه به 6 موضوع کلی که نیاز استان ها است توجه خاصی شد. بر اساس سیاست‌های معاونت امور هنری در دیگر حوزه ها مانند تئاتر، تجسمی و ... اقداماتی انجام شده بود اما حوزه مد و لباس همیشه در استانها مغفول مانده بود.

مدیر اجرایی بنیاد ملی مد و لباس گفت: با توجه به تازگی موضوع اقدامات موثری در تهران صورت گرفته است که باید در استان نیز به صورت ساختاری به این موضوع پرداخته شود تا در استان ها نیز با توجه به شرایط فرهنگی و بومی موجود برنامه هایی را اجرا کنیم.

سهرابی تشکیل کارگروه استانی ساماندهی مد و لباس، برگزاری نمایشگاه‌های فصلی با استفاده از ظرفیت‌های هر استان در این عرصه، مشارکت استان‌ها در برگزاری دومین جشنواره بین المللی مد و لباس با استفاده از ظرفیتها و طراحان لباس استانها به دلیل حضور با حد اکثر ظرفیت در جشنواره فجر را از جمله دستاوردهای این نشست عنوان کرد و افزود: شناسایی طراحان لباس در استانها با راه اندازی بانک اطلاعاتی طراحان مد و لباس از مهمترین مباحثی است که به آن خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: شورای ثبت اثر را به منظور تبادل نظر در خصوص ثبت آثار و معرفی مدل‌هایی که قابلیت ارائه در استان‌ها هستند، فعال کردیم تا طراحان سراسر کشور بتوانند طرحهای خود را ثبت کنند. همچنین بنا داریم تا با استفاده از قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان‌ها در این عرصه سیاست گذاری‌های لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/61